KudoZ home » Swedish to Norwegian » Construction / Civil Engineering

ordnings- och skyddsregler

Norwegian translation: ordens- og sikkerhetsregler

10:47 Oct 16, 2013
Swedish to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / workplace environment
Swedish term or phrase: ordnings- och skyddsregler
Generella ordnings- och skyddsregler gällande för
entreprenörer som utför byggnads-, anläggnings-,
och installationsarbeten i Vasakronans fastigheter.

Dessa regler kompletteras av i förekommande fall de ordnings- och
skyddsregler etc. som gäller specifikt för varje avtalat arbete.

Kilde: http://vasakronan.se/upload/om_vasakronan/Generella ordnings...
Hanne Aas
Norway
Norwegian translation:ordens- og sikkerhetsregler
Explanation:
https://www.google.no/#q="ordens- og sikkerhetsregler"
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk for hjelp og for gode innspill fra begge svarere!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ordens- og sikkerhetsregler
Bjørnar Magnussen
3ordens- og vernebestemmelser
Svein Hartwig Djaerff


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ordens- og sikkerhetsregler


Explanation:
https://www.google.no/#q="ordens- og sikkerhetsregler"

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Takk for hjelp og for gode innspill fra begge svarere!
Notes to answerer
Asker: Det er så rart - når jeg klikker et par ganger nederst, reduseres antall treff til slutt til 47 ... Hva skyldes det, mon tro? :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svein Hartwig Djaerff: se der kom det en med referanse:)
1 min

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ordens- og vernebestemmelser


Explanation:
Dette er jo hva det betyr, men om det finnes mer innarbeidede uttrykk, vet jeg ikke i farten.

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Ja, lurte på om det finnes noe innarbeidet uttrykk. Bjørnars forslag har jeg f.eks. googlet, men synes jeg får så få treff sammenlignet med alle treffene når jeg googler det svenske uttrykket. Takk begge to!