KudoZ home » Swedish to Norwegian » General / Conversation / Greetings / Letters

dra strå till stacken

Norwegian translation: dra din/sin del av lasset

14:41 Oct 10, 2004
Swedish to Norwegian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Swedish term or phrase: dra strå till stacken
"å dra sitt strå till stacken"

Har vi et tilsvarende uttrykk på norsk?
Sigbjørn Hovda
Norway
Norwegian translation:dra din/sin del av lasset
Explanation:
Å være med å dra sin/din del av lasset er vel et relativt vanlig brukt uttrykk som jeg tror er sammenlignbart med det du refererer til.

Selected response from:

hybris
Norway
Grading comment
Var noe slikt jeg var på jakt etter :) Takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dra din/sin del av lasset
hybris
4hjelpe til med det man kan
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dra strå till stacken
hjelpe til med det man kan


Explanation:
Evt. gjøre sin del av jobben, gjøre sin andel etc.

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 6

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dra strå till stacken
dra din/sin del av lasset


Explanation:
Å være med å dra sin/din del av lasset er vel et relativt vanlig brukt uttrykk som jeg tror er sammenlignbart med det du refererer til.



hybris
Norway
PRO pts in category: 4
Grading comment
Var noe slikt jeg var på jakt etter :) Takk!