KudoZ home » Swedish to Spanish » Other

snipa

Spanish translation: balandra


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Swedish term or phrase:snipa (båt)
Spanish translation:balandra
Entered by: C. Heljestrand

20:16 Dec 2, 2003
Swedish to Spanish translations [PRO]
Swedish term or phrase: snipa
Det rör sig egentligen om ett ordbehandlingsprogram men det finns en del övningstexter som inte har något med den övriga texten att göra. Som denna text om båtar tex:

"Snipa
Under sommarhalvåret ser man gamla fina snipor som harmoniskt guppar fram inomskärs."
C. Heljestrand
Spain
balandra
Explanation:
En typ av kutter-segelbåt
"Balandro"=liten kutter, segeljakt

Spansk-svensk ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-02 20:52:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Svensk-spansk ordbok: Snipa översätts \"balandra\"
Selected response from:

Bo Hellenbrandt
Sweden
Grading comment
Balandra blev det! Tack så mycket! / Christer
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gig
Garboktrans
3barca (a motor etc)
Maria A. Norén
2balandra
Bo Hellenbrandt


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gig


Explanation:
+

Garboktrans
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish

28 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
balandra


Explanation:
En typ av kutter-segelbåt
"Balandro"=liten kutter, segeljakt

Spansk-svensk ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-02 20:52:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Svensk-spansk ordbok: Snipa översätts \"balandra\"

Bo Hellenbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 102
Grading comment
Balandra blev det! Tack så mycket! / Christer

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
barca (a motor etc)


Explanation:
Con tan poco contexto es difícil concretar, pero espero que la web que te adjunto te ayude.



    Reference: http://www.barcos.com
Maria A. Norén
Sweden
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 28