yaşa bağlı görme kaybı tedavisi

Dutch translation: behandeling van wegens ouderdom achteruitgaand gezichtsvermogen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:yaşa bağlı görme kaybı tedavisi
Dutch translation:behandeling van wegens ouderdom achteruitgaand gezichtsvermogen
Entered by: adosanis

12:02 Apr 19, 2005
Turkish to Dutch translations [PRO]
Medical (general)
Turkish term or phrase: yaşa bağlı görme kaybı tedavisi
yaşa bağlı görme kaybı tedavisi
adosanis
behandeling van wegens ouderdom achteruitgaand gezichtsvermogen
Explanation:
Of: behandeling van ogen die door ouderdom slechter worden / zijn geworden.

yaþ = ouderdom, leeftijd
yaþa baðlý = wegens ouderdom, aan leeftijd gerelateerd, etc.
görme kaybý = achteruitgaand gezichtsvermogen, slechter wordende ogen, etc.
tedavi = behandeling
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1behandeling van wegens ouderdom achteruitgaand gezichtsvermogen
Antoinette Verburg
4treatment of age dependent vision loss
Cagri Aras


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yaþa baðlý görme kaybý tedavisi
treatment of age dependent vision loss


Explanation:
"treatment of age dependent vision loss" veya "treatment of age dependent loss of vision"

Cagri Aras
Works in field
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
behandeling van wegens ouderdom achteruitgaand gezichtsvermogen


Explanation:
Of: behandeling van ogen die door ouderdom slechter worden / zijn geworden.

yaþ = ouderdom, leeftijd
yaþa baðlý = wegens ouderdom, aan leeftijd gerelateerd, etc.
görme kaybý = achteruitgaand gezichtsvermogen, slechter wordende ogen, etc.
tedavi = behandeling


    Reference: http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=aandoeningen&i...
Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nizamettin Yigit
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search