Arzuya göre kalıplara yada kaselere boşaltınız

Dutch translation: Stort (de gelei?) naar wens in vormpjes of schaaltjes.

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Arzuya göre kalıplara ya da kâselere boşaltınız
Dutch translation:Stort (de gelei?) naar wens in vormpjes of schaaltjes.
Entered by: Özden Arıkan

07:55 Apr 22, 2005
Turkish to Dutch translations [PRO]
Other
Turkish term or phrase: Arzuya göre kalıplara yada kaselere boşaltınız
Arzuya göre kalıplara yada kaselere boşaltınız (zoet dessert)
adosanis
Stort (de gelei?) naar wens in vormpjes of schaaltjes.
Explanation:
Gezien de derde naamval van kalýplara kaselere zijn de vormen en schalen de objecten waarIN iets wordt 'geleegd'; ze zijn niet zelf de objecten die worden geleegd.
In het Nederlands moet je hier dan wel een object (=lijdend voorwerp) toevoegen. Als dit de gelei is, kun je dat dus in de zin toevoegen.
Het Nederlands is verder dol op verkleinvormen, vandaar mijn keuze voor 'vormpjes'/'schaaltjes'.
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Stort (de gelei?) naar wens in vormpjes of schaaltjes.
Antoinette Verburg
5 -1Naar wens kunt u (bak)vormen en schalen legen.
Mariette van Heteren


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Arzuya göre kalýplara yada kaselere boþaltýnýz
Naar wens kunt u (bak)vormen en schalen legen.


Explanation:
Naar wens kunt u (bak)vormen en schalen legen. (Soms leegstorten door omkeren als je iets in en specifieke vorm hebt gemaakt en die vorm wilt behouden.)

Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: Gezien de derde naamval van 'kalıplarA' en 'kaselerE' zijn de vormen en schalen de objecten waarIN iets wordt 'geleegd'; ze zijn niet zelf de objecten die worden geleegd.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Stort (de gelei?) naar wens in vormpjes of schaaltjes.


Explanation:
Gezien de derde naamval van kalýplara kaselere zijn de vormen en schalen de objecten waarIN iets wordt 'geleegd'; ze zijn niet zelf de objecten die worden geleegd.
In het Nederlands moet je hier dan wel een object (=lijdend voorwerp) toevoegen. Als dit de gelei is, kun je dat dus in de zin toevoegen.
Het Nederlands is verder dol op verkleinvormen, vandaar mijn keuze voor 'vormpjes'/'schaaltjes'.

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search