baharat harcı

Dutch translation: goedkope kruidenmix

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:baharat harcı
Dutch translation:goedkope kruidenmix
Entered by: adosanis

14:32 Apr 22, 2005
Turkish to Dutch translations [PRO]
Other
Turkish term or phrase: baharat harcı
baharat harcı
adosanis
goedkope kruidenmix
Explanation:
harci is goedkoop, dus zou goedkope kruidenmix moeten zijn?? context??? ben niet zeker
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4toegevoegde kruiden (zie uitleg)
Antoinette Verburg
3 -1goedkope kruidenmix
Mariette van Heteren


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
baharat harcý
goedkope kruidenmix


Explanation:
harci is goedkoop, dus zou goedkope kruidenmix moeten zijn?? context??? ben niet zeker

Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: let op de grammatica: 'harcı' is de possessieve vorm van 'harc' (met cedille) en vormt dus een samengesteld zelfstandig naamwoord met 'baharat'
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toegevoegde kruiden (zie uitleg)


Explanation:
harc (met cedille) = ingredienten
Samen met 'baharat'= letterlijk 'kruideningredienten', maar dit is geen goed Nederlands woord.
Daarom bijv. 'kruidenbestanddeel', 'toegevoegde kruiden', etc.

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 60




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search