ticari borçlanma

English translation: açıklamada belirttiğim varsayım yoksa commercial borrowing

11:32 Dec 30, 2016
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Turkish term or phrase: ticari borçlanma
Merhaba,

Şu şekilde geçiyor:

Mevcut uluslararası anlaşmalar kapsamında, Kamerun ticari borçlanma yapabilmektedir.

Teşekkürler.
ungoodthinker
Turkey
English translation:açıklamada belirttiğim varsayım yoksa commercial borrowing
Explanation:
Merhaba,

Sadece bu cümle üzerinden yorum yaptığımızda, alıntı olarak belirttiğiniz cümlede uluslararası anlaşmalar kelimesi dikkat çekiyor. Uluslararası anlaşmalar ile uluslararası finansal kuruluşlardan borçlanma yapabileceğini metinde kastetmiş olabileceklerini de düşünüyorum. Eğer bu varsayım üzerinden yorum yapacaksak; sendikasyon, seküritizasyon veya yatırım bankalarından alınabilen krediler de kastedilmiş olabilir. Tabi bunlar için metni görmek gerek. Bu takdirde, az önce belirttiğim Türkçe terimlerden uygun olanlarının ingilizce karşılıkları yazılabilir.

Eğer yukarıda belirttiğim bir şekilde bir anlam yüklemesi yoksa, commercial borrowing şeklinde çevirirdim.

Kolay gelsin.
Selected response from:

Murat Söker
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1obtaining commercial/business Loans
Kagano
5Commercial loan
Salih1946
5açıklamada belirttiğim varsayım yoksa commercial borrowing
Murat Söker
4commercial borrowing
Tim Drayton


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
commercial borrowing


Explanation:
Example of use:

Finance Ministers affirm commercial borrowing possible to fund agriculture transformation

http://www.afdb.org/en/news-and-events/article/finance-minis...


Tim Drayton
Cyprus
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 64

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
obtaining commercial/business Loans


Explanation:
Alternatif olarak

borrowing for commercial/business purposes

şeklinde de çevrilebilir.


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/c/commercial-loan.asp
Kagano
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harold Lemel: Yes "... can engage in commercial borrowing."
23 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
açıklamada belirttiğim varsayım yoksa commercial borrowing


Explanation:
Merhaba,

Sadece bu cümle üzerinden yorum yaptığımızda, alıntı olarak belirttiğiniz cümlede uluslararası anlaşmalar kelimesi dikkat çekiyor. Uluslararası anlaşmalar ile uluslararası finansal kuruluşlardan borçlanma yapabileceğini metinde kastetmiş olabileceklerini de düşünüyorum. Eğer bu varsayım üzerinden yorum yapacaksak; sendikasyon, seküritizasyon veya yatırım bankalarından alınabilen krediler de kastedilmiş olabilir. Tabi bunlar için metni görmek gerek. Bu takdirde, az önce belirttiğim Türkçe terimlerden uygun olanlarının ingilizce karşılıkları yazılabilir.

Eğer yukarıda belirttiğim bir şekilde bir anlam yüklemesi yoksa, commercial borrowing şeklinde çevirirdim.

Kolay gelsin.

Murat Söker
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Commercial loan


Explanation:
I'd employ as well.

Salih1946
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search