Hane No

English translation: Household No.

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Hane No
English translation:Household No.
Entered by: Aysun Demir

11:12 Aug 18, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / Nüfus Kayıt Örneği
Turkish term or phrase: Hane No
Nüfus Kayıt Örneği çevirirken, Hane No için ne dersiniz?
Çok teşekkürler
Aysun Demir
United Kingdom
Household No.
Explanation:
Doğrusu kesin budur diyemem, bu benim tercihim.
Selected response from:

Selcuk Akyuz
Turkey
Grading comment
Teşekkürler Selçuk:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1HOUSE NUMBER
YELDA KAHYA
5 +1Dwelling No
abdullah erol (X)
5Chapter Nr.
educulus
5Family File Number
ATIL KAYHAN
3 +2Household No.
Selcuk Akyuz
4Chapter Nr.
educulus
3Aydınlatıcı bilgiler
Tim Drayton


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
HOUSE NUMBER


Explanation:
HANE NO BUDUR

YELDA KAHYA
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tim Drayton: I use "dwelling number"; same meaning.
2 hrs

agree  Mehmet Hascan: Kaynak : Çevirmenin El Kitabı (Asst. Prof. İsmail Boztaş)
2 days 36 mins

agree  rozerin
178 days

disagree  H.Yüksel: I am quite sure "hane" here has got nothing to do with "house". This is not an address.
1041 days

disagree  Emin Tugay Ersoy: kekule ile hemfikirim, belgedeki hane arşivlerle ilgilidir, tıpkı kütüphanedeki raf ve sıra numarası gibi... 'Hane'den kasıt adres ya da ev değildir...
1258 days

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Household No.


Explanation:
Doğrusu kesin budur diyemem, bu benim tercihim.

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Teşekkürler Selçuk:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tim Drayton
2 hrs
  -> Thanks Tim. IMHO House or Dwelling No. is something different, they are used in addresses.

agree  Serkan Doğan
1 day 20 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Chapter Nr.


Explanation:
Nüfus Kayıt Örneği'nde:
İli = Province
İlçesi = District
Cilt No = Volume Nr.
Hane No = Chapter Nr.
olarak yıllardır bir adli bilirkişisi olarak yer alan sözcük öbeklerini çevirmekteyim. Bugüne dek adli makamlardan herhangi bir sorun algılamadım.

educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Dwelling No


Explanation:
Tim de belirtmiş.. Bu kullanım en doğrusu bence de...

hane: bir aile biriminin yaşadığı ev
birey sıra no: family no

Cilt No: 4, Hane No:6, Birey Sıra No: 114

Örnek Cümleler:
- Enumeration District 102, page 21, dwelling no. 162, family no. 202 (epey örnek var)
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~applebaum/WC_SRC.HT...

- Magisterial District 1, Enumeration District 124, Supervisor's District 9, Sheet 8B, Dwelling No. 172, Family No. 216
http://www.genealogy.com/famousfolks/rosemaryc/sources.htm

abdullah erol (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cagdas Karatas: her zaman dwelling'i tercih ediyorum
1 day 31 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Family File Number


Explanation:
"Hane No" nüfus cüzdanında yer alan ailenin sıra no.su anlamina gelir. Bu konudaki en üst yetkin kurumdan (T.C. BAŞBAKANLIK) bir referans:

www.bilgitoplumu.gov.tr/mevzuat/30_2002_22_MERNIS.pdf

Bunun da tam Ingilizce karsiligi "Family File Number" olur. Ben daha önce yaptigim Nüfus Cüzdani çevirilerimde hep bunu kullandim.

PS: Yukaridaki sayfayi Google ile buldum. Eger PDF olarak açilmaz ise, HTML olarak görüntülemeyi bir deneyin.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-08-19 04:50:02 GMT)
--------------------------------------------------

Google Advanced Search
Find results with the exact phrase hane no.
Language Return pages written in Turkish

ATIL KAYHAN
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day 22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Aydınlatıcı bilgiler


Explanation:
Sanırım CHP'nin web sitesinden alınan aşağıdaki bilgiler aydınlatıcı olur:
Bilindiği gibi nüfus sayımında öncelikle ana kütle, yani sayılacak kişilerin çevresi (evreni) hane olarak belirlenir. Sayımda bilindiği gibi her hane için (her aile için) sayım defterinde tek (bir) sayfa ayrılır. Yani bir aile için bir sayfa ayrılmaktadır. Nüfus memurlarının sayacakları aile sayıları önceden yaklaşık olarak belirlenir ve sayım memurları ona göre görevlendirilir. Sonuçta DİE’nin yıllara göre sayacağı aile sayısı bir başka ifade ile bina ve ev sayısı (hane) önceden bilinmektedir.
Kaynak:
http://www.chp.org.tr/index.php?module=chpmain&page=list_par...
TDK Sözlüğüne göre hanenin anlamı ya 1. Ev, konut ya da 2. Ev halkı olabilir. Mevcut bağlamda ben haneyi daha çok fiziksel bina olarak anlıyorum ve "dwelling" kullanırım. Fakat haneyi aile halkı olarak yorumlamak da gayet mantıklı ve böyle düşünürsek "household" en uygun çevirisi olur.
NOT Aslında bunu "Ask answerer" olarak post etmek istedim ama bunun için karakter sayısı çok fazla.

Tim Drayton
Cyprus
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

178 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Chapter Nr.


Explanation:
Öncelikle "hane" sözcüğünün sözlükteki karşılıklarına bakmakta yarar var: "hane" burada salt "evhalkı" anlamında yer almamaktadır; tam aksine, üstten aşağı doğru bir bölümleme silsilesinin ara kesitini oluşturmaktadır. Bu açıdan ele alındığında, neden karşılığının "chapter" olması gerektiğini yorumlarınıza bırakmaktayım!

hane
isim (ha:ne) Farsça

1 . Ev, konut.
2 . Ev halkı:
"Oğlan iyiydi; becerikli, yumuşak huyluydu, ama hanesi kalabalıktı."- N. Cumalı.
3 . Bir bütünü oluşturan bölümlerden her biri, bölük, göz.
4 . matematik Ondalık sayı sisteminde bir sayının sağdan sola doğru rakamlarının derecelerine göre her birinin bulunduğu yer, basamak.
5 . müzik Klasik Türk müziğinde, peşrev gibi saz parçalarının bölümlerinden her biri.
6 . Birleşik kelimelerde ikinci kelime olarak bulunur, bina, yapı, yer, makam anlamlarını karşılar.


educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search