ihzarat

English translation: Mobilization

07:55 Apr 20, 2005
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Turkish term or phrase: ihzarat
Bu kelime bir hakedişler raporunda yer alıyor.
A. İhzarat Tutarı
...
...
F. İhzarart 1 No'lu Hakediş Raporu

Zargan'da "preparations" ("harızlıklar, hazırlama işlemleri") olarak yer alıyor. Yalnız "procurement" olarak da çevrildiğini iddia edenler var.

Bu terimin nasıl çevrilmesi daha isabetli olur? Özellikle merak ettiğimi "ihzarat" kelimesinin "1 No'lu Hakediş Tutarı" ile ne münasebette olduğu.
doritoniac
United States
English translation:Mobilization
Explanation:
Mobilization (malzeme alımı, ön hazırlıklar vb. işe başlanması için gereken herşeyi hazır hale getirmek)

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-20 08:09:22 GMT)
--------------------------------------------------

Sevgili Bahram, tabi ki tecrübelerimden, biraz da tahminin etkisi var.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-20 08:17:06 GMT)
--------------------------------------------------

Sevgili Bahram, tabi ki tecrübelerimden, biraz da tahminin etkisi var.
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
Katkıda bulunan herkese teşekkür ederim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Mobilization
Serkan Doğan
5 +1bakınız
smyrna
5 +1preparation, preparing
Adil Sönmez (X)
5preparations
Selcuk Akyuz
3order to appear/wittness
Mustafa Er (BSc MA)


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Mobilization


Explanation:
Mobilization (malzeme alımı, ön hazırlıklar vb. işe başlanması için gereken herşeyi hazır hale getirmek)

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-04-20 08:09:22 GMT)
--------------------------------------------------

Sevgili Bahram, tabi ki tecrübelerimden, biraz da tahminin etkisi var.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-20 08:17:06 GMT)
--------------------------------------------------

Sevgili Bahram, tabi ki tecrübelerimden, biraz da tahminin etkisi var.

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 38
Grading comment
Katkıda bulunan herkese teşekkür ederim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  smyrna: http://www.proz.com/?sp=h&id=401374
6 hrs
  -> mersi

agree  Nizamettin Yigit: http://www.geocities.com/mesaldo/terimler.htm burada inşaat mühendisliğinde kullanım tanımı yapılmış
10 hrs
  -> teşekkürler

agree  Umit Altug
18 hrs
  -> teşekkür ederim

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
preparation, preparing


Explanation:
"İhzarat", aşağıdaki anlamlara gelen "ihzar"ın çoğuludur.
İhzar => preparation, preparing

http://www.seslisozluk.com/?PHPSESSID=5abea71a6abb6bd0c211d5...

ihzar etmek => Kazanma, elde etme, erişmek
http://www.halici.com.tr/Sozluk/Sozluk.aspx

YORUM: "Mobilization" Türkçe'de "mobilizasyon" olarak kullanılır.



--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2005-04-20 08:50:28 GMT)
--------------------------------------------------

ihrazat \"procurement\" (tedarik)anlamına gelmez, ama \"tedarik\" ihrazata dahil bulunabilir.

Adil Sönmez (X)
Works in field
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
order to appear/wittness


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bakınız


Explanation:
http://www.proz.com/?sp=h&id=401374

Ayrıca "ihrazat" ve "ihzarat" farklı kavramlardır

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 2 mins (2005-04-20 11:58:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://dieweb.die.gov.tr/reports/rwservlet?mthtmlcss&report=...

http://www.ihalenet.com/Free/Yargitay/M001.html?index=S0006



--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 13 mins (2005-04-20 12:09:34 GMT)
--------------------------------------------------

ihrazat : Hakediş (Appropriation : capture : acquisition of personal property which belonged to no one
ihzarat : hazır bulundurma ( mobilization , preparation )

smyrna

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih Bayram: asıl metinde ihzarat yanlışlıkla ihrazat yerine kullanılmış olabilir. bu durumda kelimenin "1 No'lu Hakediş Tutarı"yla münasebeti de açıklanmış olur.
11 hrs
  -> teşekkür ederim, bence de yanlış kullanımdan kaynaklanmış olabilir

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
preparations


Explanation:
ihzarat sözcüğünün karşılığı Osmanlıca Türkçe Sözlük'te hazırlanmalar, hazırlıklar olarak verilmekte
(Mustafa Nihat Özön, Osmanlıca Türkçe Sözlük)

Tabii bazen bir terim farklı anlamlarda kullanılabiliyor, konu inşaat olduğuna göre bu alandaki bir sözlüğün verdiği açıklamalar faydalı olabilir.

Doğan Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü

ihzarat: Ar. (ihzar'ın çoğulu, hazırlamalar) Yapıda kullanılacak gereçleri yapı yerine getirip depolama

ihzarat bedeli: O inşaatta kulanılmak üzere yapıyerine getirip depoladığı malzeme için yükleniciye mal sahibince ödenen bedel.

Kolay gelsin


Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 31




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search