kese yapmak

English translation: scrubbing off dead skin

11:22 Nov 21, 2016
Turkish to English translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
Turkish term or phrase: kese yapmak
Bu terimi direkt "peeling" yazarak geçiştirmek istemedim. Sizce "kese yapmak" nasıl aktarılabilir" ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Zeynep İlbasmış (X)
Turkey
English translation:scrubbing off dead skin
Explanation:
removing dead skin de denilebilir ama. hamamda ciddi bir scrubbing faaliyeti olduğundan bunun doğru olduğunu düşünüyorum.

Kese yapmak teriminin "to give scrub" olarak kullanıldığını da duydum ama biraz slang geliyor kulağa.
Selected response from:

Kagano
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5scrubbing off dead skin
Kagano
4 +1Exfoliate / Exfoliation
Byuksel
4Scrubbing
Mehmet Ali Bahıt


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Scrubbing


Explanation:
Hamamdaki keseleme işlemi hot scrub olarak da geçiyor.

Mehmet Ali Bahıt
Native speaker of: Turkish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Exfoliate / Exfoliation


Explanation:
Hem vücut hem de yüz için kullanılabilecek bir terim

Byuksel
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  BurcuTA: to exfoliate şeklinde fiil olarak kullanılabilir. Hamamda yapılan kese işlemi için "full body exfoliation" terimi yaygın kullanıma sahiptir.
13 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
scrubbing off dead skin


Explanation:
removing dead skin de denilebilir ama. hamamda ciddi bir scrubbing faaliyeti olduğundan bunun doğru olduğunu düşünüyorum.

Kese yapmak teriminin "to give scrub" olarak kullanıldığını da duydum ama biraz slang geliyor kulağa.

Kagano
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dediğiniz terimi kullanacağım sanırım şu şekilde: "scrubing off the dead skin on their body by using a bath glove." Kese yapılırken kullanılan eldiveni anlatmak için bath glove'u da ekledim. Çok teşekkürler!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search