Nihayet Direği

English translation: end/terminal post/pole

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Nihayet Direği
English translation:end/terminal post/pole
Entered by: chevirmen

22:42 Aug 21, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Electricity Distribution
Turkish term or phrase: Nihayet Direği
Bir güzergahın seçimini oluşturan faktörlerden biri olarak belirtilmiş;
"Nihayet direği" yerleri
chevirmen
Turkey
end/terminal post/pole
Explanation:
electr post bakınca bir şeyler geliyor. Bir tanesi de direk fotoğrafı :)

Direkler son noktalarda boyutu farklı olabildiği gibi, bağlanbtı elemanları "tabirle" fincanları vs farklı bir şekilde bağlanıyor. Bu da bunları nihayet direği adı verilmesine neden oluyor.

normal olanlara in-line, diğerlerine de end post veya termianl post diyebilirsiniz sanıyorum.

kolay gelsin.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-08-22 00:27:49 GMT)
--------------------------------------------------

Burada tasnif etmiş oldukları halde tam katalogları olmadığı için bir ayrışma göze çarpmıyor.

http://www.betokav.com/urunler.asp?Konu=TRAVERS
Selected response from:

Nizamettin Yigit
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3end/terminal post/pole
Nizamettin Yigit
5end pole
Nahit Karataşlı


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
end pole


Explanation:
İfade doğru.

Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketi - 15:44

İletim sistemine 36 kV üstündeki gerilim seviyelerinden bağlı üretim tesislerinde, üretim tesisi şalt sahasından sonraki nihayet direği ile üretim tesisi ...

www.epdk.org.tr/mevzuat/teblig/elektrik/iletimdagitim/ileti... -

(EN SON NİHAYET DİREĞİ). BAKIM VE ARIZALARIN GİDERİLMESİNDE KULLANILACAK OLAN ARAÇ,AVADANLIK VE KORUYUCU TEÇHİZAT ÜSTLENİCİ FİRMA TARAFINDAN GETİRİLECEK VE ...
www.msb.gov.tr/ictedIHL/phpscr/IcTedIhaleDetay.php?id=4543&... - 21k -

Aşağıda belirttiğim sitede söz konusu direğin nasıl yerleştirildiği görsel olarak açıklanmakta. Umarım işinize yarar. Kolay gelsin.


    Reference: http://www.indstate.edu/powerplant/psipole.htm
Nahit Karataşlı
Turkey
Works in field
Native speaker of: Turkish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
end/terminal post/pole


Explanation:
electr post bakınca bir şeyler geliyor. Bir tanesi de direk fotoğrafı :)

Direkler son noktalarda boyutu farklı olabildiği gibi, bağlanbtı elemanları "tabirle" fincanları vs farklı bir şekilde bağlanıyor. Bu da bunları nihayet direği adı verilmesine neden oluyor.

normal olanlara in-line, diğerlerine de end post veya termianl post diyebilirsiniz sanıyorum.

kolay gelsin.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-08-22 00:27:49 GMT)
--------------------------------------------------

Burada tasnif etmiş oldukları halde tam katalogları olmadığı için bir ayrışma göze çarpmıyor.

http://www.betokav.com/urunler.asp?Konu=TRAVERS


Nizamettin Yigit
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nahit Karataşlı: Kusura bakmayın, yanıtı girerken sizin yanıtınızı görmedim. Yanıtlarımız benzer.
4 mins
  -> thnx. ne önemi var. resimli izah bağlantısı tam oturmuş.

agree  Taner Göde: Bir elektrikçi olarak "End Pole" doğrudur diyorum.
5 hrs
  -> thnx. ben de öyle yazacaktım. Ama resim taramasında post olarak da karşılık görünce, bölgelere bağlı olarak ifade çeşitliliğinin olabileceğini varsayıp yazdım. Doğrulamış değilim..

agree  Serkan Doğan
12 hrs
  -> thnx.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search