Insurance Position

English translation: Korunma Amaçlı Alınan Pozisyon

06:00 Sep 3, 2019
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Turkish term or phrase: Insurance Position
Insurance Position Türkçe karşılığı ne olabilir. Teşekkürler.
FATİH ORUÇ
Turkey
English translation:Korunma Amaçlı Alınan Pozisyon
Explanation:
Fatih Bey, araştırdığım kadarıyla Forex’te Hedge / Hedging konusu altında geçen bir tanımlama olabilir.

Her ne kadar bildiğimiz anlamda sigorta kapsamına girmese de, yine yatırımcı tarafından, yaptığı yatırımdan zarar etmemesi için karşı işlem yapılması hedging olarak tanımlanıyor.

Açılan bu ters işlem sonucunda alınan pozisyon da sizi korumuş / sigorta etmiş oluyor.

Finans, çeviri alanıma girmiyor, bilginiz olsun.
Selected response from:

Yunus Can ATLAR
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sigortacılık sektöründeki pozisyonumuz
Mert Dirice
2 +2sigorta durumu
Çağatay Duruk
3 -1Korunma Amaçlı Alınan Pozisyon
Yunus Can ATLAR


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
insurance position
Korunma Amaçlı Alınan Pozisyon


Explanation:
Fatih Bey, araştırdığım kadarıyla Forex’te Hedge / Hedging konusu altında geçen bir tanımlama olabilir.

Her ne kadar bildiğimiz anlamda sigorta kapsamına girmese de, yine yatırımcı tarafından, yaptığı yatırımdan zarar etmemesi için karşı işlem yapılması hedging olarak tanımlanıyor.

Açılan bu ters işlem sonucunda alınan pozisyon da sizi korumuş / sigorta etmiş oluyor.

Finans, çeviri alanıma girmiyor, bilginiz olsun.


    Reference: http://www.investaz.com.tr/blog/hedge-nedir-forex-piyasasind...
    Reference: http://www.thebalance.com/introduction-to-forex-hedging-1344...
Yunus Can ATLAR
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mert Dirice: Position genel bir yatırım terimi. Bahsi geçen pozisyonun korunma amaçlı olması gerekmiyor. Kişi ya da kurumun, bir sektörde mevcut her türlü yatırım, hisse ya da varlığını ifade ediyor. Terim kendi başına bu varlığın amacına dair bir yorum içermiyor.
11 days
  -> Teşekkürler

19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
insurance position
sigorta durumu


Explanation:
böyle bir sigortacılık terimine rastlayamadım. "insurance status" anlamında kullanılmış olabilir, özellikle de kaynak metin ana dili İngilizce olmayanlar tarafından yazıldıysa bu ihtimal dikkate alınabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-09-03 07:50:26 GMT)
--------------------------------------------------

bağlama dair verdiğiniz bilginin ardından not: bahsedilen şey, şu iki linkte anlatılan hizmet olmalı:
http://realtrader.org/en/services/insurance/
https://www.fxclearing.com/insurance-program
Dolayısıyla, bu bir sigorta ürünü, hedging de denilen korunma amaçlı ters işlem yapılması değil. Sonuç olarak ben yine aynı çeviriyi öneririm, bu ifadenin müşterinin pozisyonunda sigorta olup olmadığına dair bir ifade olduğunu düşünüyorum.

Çağatay Duruk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih1946
11 hrs

agree  Ekrem Dundar
5 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
insurance position
sigortacılık sektöründeki pozisyonumuz


Explanation:
'Yatırım terimi olarak 'position', bir sektör/hisse/şirket/endüstride herhangi bir formda var olan yatırımınızı/varlığınızı temsil eder. Örn. 'We have closed our position in EVs.'

Burada da sigortacılık alanında var olan herhangi bir tür yatırımdan bahsediliyor.

Investopedia'da 'position':
https://www.investopedia.com/terms/p/position.asp

"A position is the amount of a security, commodity or currency which is owned by an individual, dealer, institution, or other fiscal entity."
"Dealers will often maintain a cache of long positions in particular securities"
"...has a natural short position in euros"

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-09-03 09:15:22 GMT)
--------------------------------------------------

Cevaptaki birinci çoğulu örnek olarak kullandım, kaynağa göre hangi şahıs biçiminde çevrilir bilemiyorum.

Mert Dirice
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search