ÖY kısaltma

English translation: öğretim yardımcısı hizmet sınıfı- auxiliary teaching staff

05:55 Jul 4, 2020
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Turkish term or phrase: ÖY kısaltma
Hizmet belgesinde geçiyor,

https://ibb.co/WWrDh15
Bülent Avcı
Turkey
English translation:öğretim yardımcısı hizmet sınıfı- auxiliary teaching staff
Explanation:
(ilgili belgede hs: hizmet sınıfı)

bizde her akademik "hizmet sınıfı" nın ne olduğu kanunla belirlenmiş, kafamıza göre sınıflandıramıyoruz bu insanları.

Öğretim elemanlarının sınıflandırılması 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununun 3.maddesinde yapılmıştır.
Buna göre:
Öğretim üyeleri sınıfı; profesörler, doçentler ve yardımcı doçentlerden oluşur.
Öğretim görevlileri ve okutmanlar sınıfı; öğretim görevlileri ile okutmanlardan oluşur.
Öğretim yardımcıları sınıfı; araştırma görevlileri ile uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacılarından oluşur.

şimdi biz bu kişi
araştırma görevlisi mi
uzman mı
çevirici mi
planlayıcı mı bilemeyiz
bu sınıf akademik görev tarif etmiyor. kalanların koyulduğu torba burası.

okutman ve öğretim görevlisi olmadığı ise kesin -en azından kadrosu böyle (yoksa doktorasını almış ama hala öy kadrosunda olan insan da var, bunlar apayrı meseleler)

çevirmemiz gereken sınıfın adı ve bu kişi researcher da olabilir teaching assistant da, efendim dersle hiçbir alakası olmayan rektörlük uzmanı (rektörlüklerin halkla ilişkiler, patent, teknoloji transferi vs. ofisindeki uzmanlar da bu sınıf mesela)
o yüzden en genel terimlerden birini seçip beğenip kullanabilirsiniz mesela "auxiliary teaching staff"
Selected response from:

betül asiye karpuzcu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1öğretim yardımcısı hizmet sınıfı- auxiliary teaching staff
betül asiye karpuzcu
5AT
educulus


Discussion entries: 2





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
AT


Explanation:
Assistant trainer

educulus
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
öğretim yardımcısı hizmet sınıfı- auxiliary teaching staff


Explanation:
(ilgili belgede hs: hizmet sınıfı)

bizde her akademik "hizmet sınıfı" nın ne olduğu kanunla belirlenmiş, kafamıza göre sınıflandıramıyoruz bu insanları.

Öğretim elemanlarının sınıflandırılması 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununun 3.maddesinde yapılmıştır.
Buna göre:
Öğretim üyeleri sınıfı; profesörler, doçentler ve yardımcı doçentlerden oluşur.
Öğretim görevlileri ve okutmanlar sınıfı; öğretim görevlileri ile okutmanlardan oluşur.
Öğretim yardımcıları sınıfı; araştırma görevlileri ile uzman, çevirici ve eğitim-öğretim planlamacılarından oluşur.

şimdi biz bu kişi
araştırma görevlisi mi
uzman mı
çevirici mi
planlayıcı mı bilemeyiz
bu sınıf akademik görev tarif etmiyor. kalanların koyulduğu torba burası.

okutman ve öğretim görevlisi olmadığı ise kesin -en azından kadrosu böyle (yoksa doktorasını almış ama hala öy kadrosunda olan insan da var, bunlar apayrı meseleler)

çevirmemiz gereken sınıfın adı ve bu kişi researcher da olabilir teaching assistant da, efendim dersle hiçbir alakası olmayan rektörlük uzmanı (rektörlüklerin halkla ilişkiler, patent, teknoloji transferi vs. ofisindeki uzmanlar da bu sınıf mesela)
o yüzden en genel terimlerden birini seçip beğenip kullanabilirsiniz mesela "auxiliary teaching staff"

betül asiye karpuzcu
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mahtab Yazdi
46 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search