özellikli suç

English translation: crimes with certain characteristics

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:özellikli suç
English translation:crimes with certain characteristics
Entered by: Cihan GÖNÜLLÜ

16:57 Dec 19, 2018
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Forestry / Wood / Timber / forest crimes
Turkish term or phrase: özellikli suç
Orman suçları Türk hukuk mevzuatında özellikli suçlardandır.

Cümlenin devamında bu suçların genel ve özel affa tabi olmayacağı açıklanmış. Bu bağlamda özellikli suç olduğu ifade edilmiş. Fakat ne Türkçe'de ne de İngilizce'de özellikli suç ifadesi bulamadım. Exceptional crime ifadesi de karşılamıyor gibi geliyor. Öneriniz ne olurdu acaba?
Cihan GÖNÜLLÜ
Turkey
crimes with certain characteristics
Explanation:
Google araştırma sonuçlarından, Türk hukukunda böyle bir terim olmadığı belli oluyor. Yanıtlardan birinde önerildiği gibi "nitelikli suç" yerine kullanılmış olabilir, ama bundan emin olmak gerek. Eğer emin değilseniz, ben bu ifadenin hukuki terim olarak değil, normal bir yazılı ifade olarak çevrilmesini öneriyorum. Buradaki "özellik", o suçu diğerlerinden farklılaştıran herhangi bir şey olabilir.
Selected response from:

Çağatay Duruk
Turkey
Grading comment
Teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aggravated crime
Raffi Jamgocyan
3major offense
Metin Demirel
3 -1crimes with certain characteristics
Çağatay Duruk
4 -3Featured crime
Salih1946


Discussion entries: 3





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aggravated crime


Explanation:
Türkçede genelde nitelikli suç kavramı vardır, örneğin nitelikli dolandırıcılık gibi...burada da kastedilen budur, ama nitelikli yerine özellikli kelimesini kullanmışlar muhtemelen nitelikli daha eski bir kelime olduğu için...aggravated crime karşılığını rahatlıkla kullanabilirsiniz

Raffi Jamgocyan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mert Dirice
16 hrs
  -> Teşekkürler Mert Bey:)

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
major offense


Explanation:
Affa tabi olmadığından hareketle, kabahat değil, açıkça suç olan ciddi cürümlerin kastedildiğini anlıyorum açıklamanızdan.

Ortak hukukta birebir karşılığı var mı bilmiyorum. Ama ben olsam bu karşılığı kullanırdım.

Metin Demirel
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mert Dirice: hukuk uzmanı olmamakla birlikte major suçun derecesine değiniyor, burada kastedilenin tam karşılığı aggravated
16 hrs
  -> Açıklamanız için teşekkür ederim, Mert Bey. Ancak "aggravated" sıfatı da suçun derecesiyle ilgili. İyi çalışmalar :)

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
crimes with certain characteristics


Explanation:
Google araştırma sonuçlarından, Türk hukukunda böyle bir terim olmadığı belli oluyor. Yanıtlardan birinde önerildiği gibi "nitelikli suç" yerine kullanılmış olabilir, ama bundan emin olmak gerek. Eğer emin değilseniz, ben bu ifadenin hukuki terim olarak değil, normal bir yazılı ifade olarak çevrilmesini öneriyorum. Buradaki "özellik", o suçu diğerlerinden farklılaştıran herhangi bir şey olabilir.

Çağatay Duruk
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkür ederim
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mert Dirice: It does not appear that usage of 'özellikli' was outside the norms of legal terminology. It's more likely that it's just a modern replacement for 'nitelikli,' therefore making Mr. Jamgocyan's answer more relevant.
5 days

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
Featured crime


Explanation:
IMO

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: This is not a legal term of art.
3 hrs

disagree  Tim Drayton: "Feature" means to have or be given a prominent part and is mainly used with reference to films and television. I have never heard this verb used in a legal context in this way.
5 hrs
  -> Take look at this link to be informed wisely Tim:https://www.crimestop.net/featured-crimes.html

disagree  Mert Dirice: 'Featured' is probably some random dictionary entry under 'özellikli' and contextually horribly mismatched for this discussion.
5 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search