Atatürk Türkiyenin kaçıncı cumhur başkanıdır?

English translation: What number?

20:55 Oct 16, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Social Sciences - History
Turkish term or phrase: Atatürk Türkiyenin kaçıncı cumhur başkanıdır?
"On what succession was Atatürk the president of Turkey?" uygun olabilirmi?Şiir dilinde How manieth kalıbı var ama günlük konuşmada pek kullanılmıyor.
kilimanjaro
English translation:What number?
Explanation:
İşte ABD Cumhurbaşkanları

In this puzzle, the clue to the President's name is what number President that President was in the line of all the USA Presidents. For example, George Washington was President Number 1. The President's name can be either the last name or the full name. Enjoy!

http://blackdog4kids.com/games/word/crossword/presidents1.ht...

What number President was Abraham Lincoln?
http://www.english-zone.com/reading/president.html

Which president was he? What number?
http://www.trumanlibrary.org/whistlestop/teacher_lessons/pre...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 8 mins (2004-10-16 23:04:14 GMT)
--------------------------------------------------

İşte biraz daha
14. What number President was Hayes and whom did he follow? He was the 19th President,following Grant.
http://www.rbhayes.org/receptn.htm

15 What did his father do to earn a living? 14 What number president was he? 16 How old was he when he was elected president?
http://www.pennmanor.net/schools/conestoga/USGrant/Activity....

hih

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 20 mins (2004-10-16 23:16:05 GMT)
--------------------------------------------------

DALGA MI GEÇİYORSUN YA!
BEN İŞİMİ BIRAKIP YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIYORUM, SEN \"Tİ\"YE ALIYORSUN. İSTİYORSAN ONU DA BAŞKA BİR SORU OLARAK VER, BELKİ CEVAP VEREN ÇIKAR.
GECENİN BU VAKTİNDE!!!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2004-10-16 23:26:11 GMT)
--------------------------------------------------

CEVAP DECLİNE EDİLEREK VE ARAYA KONUYLA İLGİSİ OLMAYAN ANLAMSIZ ŞEYLER SOKULARAK TEŞEKKÜR EDİLMEZ.
\"KAÇINCI SEVDALANIŞINIZ\" İLE \"KAÇINCI CUMHURBAŞKANI\" ARASINDA SİZİN KAFANIZDA KURDUĞUNUZ GİBİ BİR İLİŞKİ YOK!
AMA SİZİN BUNA ALDIRDIĞINIZ DA YOK. SAMİMİYETİNİZ İSE \"ŞÜPHE GÖTÜRÜR\"NİTELİKTE

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2004-10-16 23:39:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Burada kimse puan peşinde değil. Teşekkür etmek de gerekmez. Herkes, elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyor. Bugün soran sizsiniz, yarın ben olabilirim.

Siz bir soru sordunuz. Bir arkadaş cevap verdi. Yanlış olabilir. Ama hiç kimse kalkıp da yanlış cevap diye verilen cevapları \"decline\" etmiyor. Ya da verilen cevaba karşılık başka bir soru sorarak cevabı \"decline\" etmiyor. Kusura bakmayın, ama bu nezaketsizlik.
Gecenin bu saatinde ayaktaysam, çalışıyorum demektir. \"Birisi şu soruya cevap versin lütfen. Uykum geldi yatıcam.\" bu ifade size ait değil mi?
Ben işimi bölüyorum, size cevap veriyorum. Cevabımı desteklemek için de, internetten uygun \"referanslar\" bulmaya çalışıyorum. Bulabildiklerimi size yazıyorum. Hadi diyelim yanlış. Olabilir. Ama neden benim cevabımı decline ediyorsunuz?
Soruyu soranın cevabı \"decline\" etmeye hakkı yok. Soruyu tümden çekersiniz, olur biter. Ama siz ne yapıyorsunuz? \"Bu kaçıncı sevdalanışımı\" da çevirebilir misiniz? diyorsunuz. Decline etme gerekçeniz olarak bunu gösteriyorsunuz.

Bu sayfayı bütün halleriyle kaydettiğimi ve bu soruyu decline etmeniz halinde sayfayı olduğu gibi foruma aktaracağımı da bilin!
Size de iyi çalışmalar.



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 9 mins (2004-10-17 00:04:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Özür konusundaki samimiyetinize inanmak istiyorum. Yoksa bu tür davranışlar, insanın \"yardımcı olma hevesini\" çok kötü yaralıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 22 mins (2004-10-17 00:17:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Özür konusundaki samimiyetinize inanmak istiyorum. Yoksa bu tür davranışlar, insanın \"yardımcı olma hevesini\" çok kötü yaralıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 52 mins (2004-10-17 00:47:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Which president of Turkey was Atatürk
http://www.edhelper.com/ReadingComprehension_Geography_185_1...

Bu linkte verilen çoktan seçmeli bir \"quiz\"

Which president was Bill Clinton?
a) 42nd
b) 40th
c) 43rd

Böyle bir kalıbı, bu formadın dışında zor görürsünüz. Başka örneklerini bulmanız da çok zor.

Buna karşılık, benim verdiğim kalıp için tonla link verebilirim:
Kennedy:
www.valdosta.edu/~sagilber/intro.html

Lincoln:
Welcome to Lincoln Boyhood National Memorial. Here are some ...
In the numerical listing of Presidents of the United States, what number was Lincoln?

Hayes:
The Rutherford B. Hayes library and home in Fremont, Ohio, is far more memorable to most who visit than was the man who is buried there. Quick now: who was Mr. Hayes? You say he was one of those presidents no one can remember? Very good! Better than many \"students\" who have trouble naming the current President, much less the...what number was Mr. Hayes?
http://www.finetravel.com/unitedstates/midwest/hayesmuseum.h...

--
Must outline his Place in History:
What number was your President?
Which President came before your President?
Which President came after your President?
http://www.emid6067.net/crosswinds/TechToolbox/POTUSppt.html

Kalıpta başkan isimlerini değiştirerek deneyin!
------------
Marshall:
Everybody knew that Jefferson, you know, was understood to be, you know, the next president of the United States. ... What number was John Marshall?
www.booknotes.org/Transcript?ProgramID=1664
-------------
Başkanlarla ilgisi olmayan kaçıncılar:
What number was he in the birth order?
http://www.wcfls.lib.wi.us/water/trivia.htm

Massachusetts History Quiz. (Answers are at the bottom of this page). 1. Of the original 13 States of the Union, what number was Massachusetts? A. 6th. B. 5th. ...
www.sec.state.ma.us/cis/ciskid/kidarq/kidsquiz2.htm

Bunların hepsi US sitesi. Yani \"native\" dillerde hazırlanmış. \"Hiç olmaz\" diyen arkadaşlar, en azından \"acele\" mutlak yargı bildirmemeli.
Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
Peki "Bu kaçıncı öfkelenişiniz? sorumu çevirin desem konuyla alakalı olurmuydu?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Which president of Turkey was Atatürk.
gulser (X)
5 +2What number?
Selçuk Budak
51. ve en talihsiz Cumhurbaşkanıdır!
arjantinlika (X)


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Atatürk Türkiyenin kaçıncı cumhur başkanıdır?
Which president of Turkey was Atatürk.


Explanation:
İngilizce de direk kaçıncı diye bir ifade yok. How-manieth kullanılabilir ama sizin de dediğiniz gibi çok nadir raslanan bir ifade.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 40 mins (2004-10-16 22:36:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ingilizce.com/kilavuz/okul.htm

linkine tıklarsanız kaçıncı sınıftasın sorusunu nasıl çevirmişler görebilirsiniz.

gulser (X)
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Asker: Peki which book was yours?" ikili bir anlam vermiyormu? "seninki kaçıncı kitaptı" mı yoksa "hangi kitap senindi mi?" ikisi de farklı cevaplar isteyen bir soru değilmi? şu ingilizler 700 bine yakın kelime dağarcıkları içerisine bir "kaçıncı" kelimesini sığdıramamışlar! hayret bir şey.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic: http://www.edhelper.com/ReadingComprehension_Geography_185_1...
53 mins

agree  1964: Doğru olan bu belki bize mantılı gelmeyebilir ama bu şekiled kaçıncı deyi soruyorlar ayrıca What number veya what sucession hiç olmaz.
1 hr

agree  Emine Fougner
1 hr

disagree  Selçuk Budak: İlahi arkadaşlar! Hiç olmazsa araştırma zahmetine girin. http://www.bedford.net/waugy/pres.htm Lütfen aşağıdaki notuma da bakın.
2 hrs

agree  senin
12 hrs

agree  arjantinlika (X): Tayfun bey gibi bir referans olduktan sonra klavyemiz kıldan ince
4 days
The asker has declined this answer
Comment: Asker: Peki which book was yours?" ikili bir anlam vermiyormu? "seninki kaçıncı kitaptı" mı yoksa "hangi kitap senindi mi?" ikisi de farklı cevaplar isteyen bir soru değilmi? şu ingilizler 700 bine yakın kelime dağarcıkları içerisine bir "kaçıncı" kelimesini sığdıramamışlar! hayret bir şey.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Atatürk Türkiyenin kaçýncý cumhur baþkanýdýr?
What number?


Explanation:
İşte ABD Cumhurbaşkanları

In this puzzle, the clue to the President's name is what number President that President was in the line of all the USA Presidents. For example, George Washington was President Number 1. The President's name can be either the last name or the full name. Enjoy!

http://blackdog4kids.com/games/word/crossword/presidents1.ht...

What number President was Abraham Lincoln?
http://www.english-zone.com/reading/president.html

Which president was he? What number?
http://www.trumanlibrary.org/whistlestop/teacher_lessons/pre...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 8 mins (2004-10-16 23:04:14 GMT)
--------------------------------------------------

İşte biraz daha
14. What number President was Hayes and whom did he follow? He was the 19th President,following Grant.
http://www.rbhayes.org/receptn.htm

15 What did his father do to earn a living? 14 What number president was he? 16 How old was he when he was elected president?
http://www.pennmanor.net/schools/conestoga/USGrant/Activity....

hih

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 20 mins (2004-10-16 23:16:05 GMT)
--------------------------------------------------

DALGA MI GEÇİYORSUN YA!
BEN İŞİMİ BIRAKIP YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIYORUM, SEN \"Tİ\"YE ALIYORSUN. İSTİYORSAN ONU DA BAŞKA BİR SORU OLARAK VER, BELKİ CEVAP VEREN ÇIKAR.
GECENİN BU VAKTİNDE!!!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2004-10-16 23:26:11 GMT)
--------------------------------------------------

CEVAP DECLİNE EDİLEREK VE ARAYA KONUYLA İLGİSİ OLMAYAN ANLAMSIZ ŞEYLER SOKULARAK TEŞEKKÜR EDİLMEZ.
\"KAÇINCI SEVDALANIŞINIZ\" İLE \"KAÇINCI CUMHURBAŞKANI\" ARASINDA SİZİN KAFANIZDA KURDUĞUNUZ GİBİ BİR İLİŞKİ YOK!
AMA SİZİN BUNA ALDIRDIĞINIZ DA YOK. SAMİMİYETİNİZ İSE \"ŞÜPHE GÖTÜRÜR\"NİTELİKTE

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2004-10-16 23:39:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Burada kimse puan peşinde değil. Teşekkür etmek de gerekmez. Herkes, elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyor. Bugün soran sizsiniz, yarın ben olabilirim.

Siz bir soru sordunuz. Bir arkadaş cevap verdi. Yanlış olabilir. Ama hiç kimse kalkıp da yanlış cevap diye verilen cevapları \"decline\" etmiyor. Ya da verilen cevaba karşılık başka bir soru sorarak cevabı \"decline\" etmiyor. Kusura bakmayın, ama bu nezaketsizlik.
Gecenin bu saatinde ayaktaysam, çalışıyorum demektir. \"Birisi şu soruya cevap versin lütfen. Uykum geldi yatıcam.\" bu ifade size ait değil mi?
Ben işimi bölüyorum, size cevap veriyorum. Cevabımı desteklemek için de, internetten uygun \"referanslar\" bulmaya çalışıyorum. Bulabildiklerimi size yazıyorum. Hadi diyelim yanlış. Olabilir. Ama neden benim cevabımı decline ediyorsunuz?
Soruyu soranın cevabı \"decline\" etmeye hakkı yok. Soruyu tümden çekersiniz, olur biter. Ama siz ne yapıyorsunuz? \"Bu kaçıncı sevdalanışımı\" da çevirebilir misiniz? diyorsunuz. Decline etme gerekçeniz olarak bunu gösteriyorsunuz.

Bu sayfayı bütün halleriyle kaydettiğimi ve bu soruyu decline etmeniz halinde sayfayı olduğu gibi foruma aktaracağımı da bilin!
Size de iyi çalışmalar.



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 9 mins (2004-10-17 00:04:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Özür konusundaki samimiyetinize inanmak istiyorum. Yoksa bu tür davranışlar, insanın \"yardımcı olma hevesini\" çok kötü yaralıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 22 mins (2004-10-17 00:17:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Özür konusundaki samimiyetinize inanmak istiyorum. Yoksa bu tür davranışlar, insanın \"yardımcı olma hevesini\" çok kötü yaralıyor.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 52 mins (2004-10-17 00:47:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Which president of Turkey was Atatürk
http://www.edhelper.com/ReadingComprehension_Geography_185_1...

Bu linkte verilen çoktan seçmeli bir \"quiz\"

Which president was Bill Clinton?
a) 42nd
b) 40th
c) 43rd

Böyle bir kalıbı, bu formadın dışında zor görürsünüz. Başka örneklerini bulmanız da çok zor.

Buna karşılık, benim verdiğim kalıp için tonla link verebilirim:
Kennedy:
www.valdosta.edu/~sagilber/intro.html

Lincoln:
Welcome to Lincoln Boyhood National Memorial. Here are some ...
In the numerical listing of Presidents of the United States, what number was Lincoln?

Hayes:
The Rutherford B. Hayes library and home in Fremont, Ohio, is far more memorable to most who visit than was the man who is buried there. Quick now: who was Mr. Hayes? You say he was one of those presidents no one can remember? Very good! Better than many \"students\" who have trouble naming the current President, much less the...what number was Mr. Hayes?
http://www.finetravel.com/unitedstates/midwest/hayesmuseum.h...

--
Must outline his Place in History:
What number was your President?
Which President came before your President?
Which President came after your President?
http://www.emid6067.net/crosswinds/TechToolbox/POTUSppt.html

Kalıpta başkan isimlerini değiştirerek deneyin!
------------
Marshall:
Everybody knew that Jefferson, you know, was understood to be, you know, the next president of the United States. ... What number was John Marshall?
www.booknotes.org/Transcript?ProgramID=1664
-------------
Başkanlarla ilgisi olmayan kaçıncılar:
What number was he in the birth order?
http://www.wcfls.lib.wi.us/water/trivia.htm

Massachusetts History Quiz. (Answers are at the bottom of this page). 1. Of the original 13 States of the Union, what number was Massachusetts? A. 6th. B. 5th. ...
www.sec.state.ma.us/cis/ciskid/kidarq/kidsquiz2.htm

Bunların hepsi US sitesi. Yani \"native\" dillerde hazırlanmış. \"Hiç olmaz\" diyen arkadaşlar, en azından \"acele\" mutlak yargı bildirmemeli.


Selçuk Budak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Peki "Bu kaçıncı öfkelenişiniz? sorumu çevirin desem konuyla alakalı olurmuydu?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz: http://www.proz.com/topic/25716
44 mins

agree  shenay kharatekin: the best one, good
16 hrs

agree  DDH (X)
1 day 9 hrs

neutral  1964: What number diye sorulmaz Which ile sorulur Amerikan Yarışma Programlarını seyrettiyseniz bilirsiniz.
2 days 8 hrs

disagree  arjantinlika (X): hem amerikan yarisma kanallarini seyretmiyorsun, hem de cumartesi gunleri vakko da promosyonları izlemiyosun, sen nasil bir türk vatandasisin kardeş :)
4 days

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Atatürk Türkiyenin kaçıncı cumhur başkanıdır?
1. ve en talihsiz Cumhurbaşkanıdır!


Explanation:
Arkadaslar usluplarını bozmamaya ozen gostermisler, ancak ben her zaman o kadar saygili olamam arkadasim !
"Kilimanjaronun karlari" isimli filmin jeneriginde cok zarif, bir dagin zirfesinden baska seyler cagristiran goruntuler vardir, bilmem seyrettiysen ve idrak edebilecek yetenekte isen :)
Saygilar

Kaynak: Amerikan filmleri

arjantinlika (X)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search