Üşenenin (utananın, erinenin) oğlu kızı olmamış

English translation: There can be no accomplishment without commitment and hard work.

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Üşenenin (utananın, erinenin) oğlu kızı olmamış
English translation:There can be no accomplishment without commitment and hard work.
Entered by: Mehmet Hascan

19:03 Feb 20, 2011
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
Turkish term or phrase: Üşenenin (utananın, erinenin) oğlu kızı olmamış
Şöyle açıklanmış:
============
''Çok üşenen, tembel tembel oturan, gevşek davranan, içinde bir çalışma isteği duymayan kimse bir şey elde edemez. Bir şey elde etmek isteyen, onu elde edecek yola baş vurmalıdır. sözgelimi oğul-kız isteyen önce evlenmek zorundadır.''
_______________________________

Teşekkürler meslekdaşlarım
Adnan Özdemir
Turkey
There can be no accomplishment without commitment and hard work.
Explanation:
That's the way I'd put it.
Selected response from:

Mehmet Hascan
Ireland
Grading comment
ÖNEMLİ AÇIKLAMA:
=============
GENEL OLARAK: Yanıtları değerlendirirken, elbette ki bağlama, kişisel tümce, sözcük beğenilerimize göre de karar veriyoruz baze(a)n diye düşünüyorum. Bu durumda ilgili soruya katkısı olan meslekdaşlarımızın ''yanlış'' yanıt verdiği sanılmamalıdır, kanımca. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Zaman ayırmak, kafa patlatmak, işini bölmek...
Bunların hepsi önemli özverilerdir.

Herkese teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4There can be no accomplishment without commitment and hard work.
Mehmet Hascan
4A lazy person (reserved) will not have a progeny.
Osmancan Sarıyurt


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A lazy person (reserved) will not have a progeny.


Explanation:
Direkt İngilizce idiom karşılığı mevcut değil ancak böyle çevrilebilir.

Osmancan Sarıyurt
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: çok teşekkür ederim. selamlar


22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
There can be no accomplishment without commitment and hard work.


Explanation:
That's the way I'd put it.

Mehmet Hascan
Ireland
Works in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 64
Grading comment
ÖNEMLİ AÇIKLAMA:
=============
GENEL OLARAK: Yanıtları değerlendirirken, elbette ki bağlama, kişisel tümce, sözcük beğenilerimize göre de karar veriyoruz baze(a)n diye düşünüyorum. Bu durumda ilgili soruya katkısı olan meslekdaşlarımızın ''yanlış'' yanıt verdiği sanılmamalıdır, kanımca. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Zaman ayırmak, kafa patlatmak, işini bölmek...
Bunların hepsi önemli özverilerdir.

Herkese teşekkür ederim
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Mehmet Bey. İrlanda'mıza selamlar





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search