iven kız ere varmaz, varsa da baht bulmaz

English translation: In their hurry to find their man, girls will be nothing but sad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase: iven kız ere varmaz, varsa da baht bulmaz
English translation:In their hurry to find their man, girls will be nothing but sad
Entered by: Neda Namvar Kohan

14:55 Mar 25, 2011
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
Turkish term or phrase: iven kız ere varmaz, varsa da baht bulmaz
TDK yorumu:
----------------
acele eden kız eşini iyi seçemeyeceği için mutlu olamaz.
Atasözü
Kaynak:http://tdkterim.gov.tr/atasoz/?kategori=atalst&kelime=kz&sa...

Güzel bir karşılık aramak ben.
Adnan Özdemir
Turkey
In their hurry to find their man, girls will be nothing but sad
Explanation:
!

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2011-03-25 15:14:11 GMT)
--------------------------------------------------

Selamlar Adnan Bey! 'Good things come to (girls) who wait'de olabilir
Selected response from:

Neda Namvar Kohan
Iran
Grading comment


**********************************

ÖNEMLİ AÇIKLAMA:
=============
GENEL OLARAK: Yanıtları değerlendirirken, elbette ki bağlama, kişisel tümce, sözcük beğenilerimize göre de karar veriyoruz bazen diye düşünüyorum. Bu durumda ilgili soruya katkısı olan meslekdaşlarımızın yanıtları da doğru olabilir, kanımca. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Zaman ayırmak, kafa patlatmak, işini bölmek...

Bunların hepsi önemli özverilerdir.

Ayrıca: Kaynak aramasında, bu ve benzer sorular bulunduğunda, doğaldır ki herkes kendi beğendiği karşılığı kullanacaktır. Demeden edemedim.

^^Most helpful^^ denmiş ABD’li site kurucuları tarafından.


Herşeye rağmen: GERÇEKLER KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞEBİLİR, BELGEDEN BELGEYE DE DİYENLERDENİM.


*************************************

Eskerrik asko

***********
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hastily taken decisions result in frustration!
Salih1946
5In their hurry to find their man, girls will be nothing but sad
Neda Namvar Kohan


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
In their hurry to find their man, girls will be nothing but sad


Explanation:
!

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2011-03-25 15:14:11 GMT)
--------------------------------------------------

Selamlar Adnan Bey! 'Good things come to (girls) who wait'de olabilir

Neda Namvar Kohan
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 28
Grading comment


**********************************

ÖNEMLİ AÇIKLAMA:
=============
GENEL OLARAK: Yanıtları değerlendirirken, elbette ki bağlama, kişisel tümce, sözcük beğenilerimize göre de karar veriyoruz bazen diye düşünüyorum. Bu durumda ilgili soruya katkısı olan meslekdaşlarımızın yanıtları da doğru olabilir, kanımca. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Zaman ayırmak, kafa patlatmak, işini bölmek...

Bunların hepsi önemli özverilerdir.

Ayrıca: Kaynak aramasında, bu ve benzer sorular bulunduğunda, doğaldır ki herkes kendi beğendiği karşılığı kullanacaktır. Demeden edemedim.

^^Most helpful^^ denmiş ABD’li site kurucuları tarafından.


Herşeye rağmen: GERÇEKLER KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞEBİLİR, BELGEDEN BELGEYE DE DİYENLERDENİM.


*************************************

Eskerrik asko

***********
Notes to answerer
Asker: Sağolun. Selamlar


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hastily taken decisions result in frustration!


Explanation:
ıMHO

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 88
Notes to answerer
Asker: Sağolun. Selamlar





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search