sevk tutuklaması

English translation: Pre-dispatch detention

08:46 May 30, 2018
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: sevk tutuklaması
Hukuki bir çeviride bulunan "sevk tutuklaması" nın çevirisinde yardımcı olabilir misiniz?

Teşekkürler.
laludy
Turkey
English translation:Pre-dispatch detention
Explanation:
Bkz. kaynak
Selected response from:

Eren Kutlu Carnì
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Pre-dispatch detention
Eren Kutlu Carnì
3provisional arrest for transfer
legist onice


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Pre-dispatch detention


Explanation:
Bkz. kaynak


    Reference: http://webftp.gazi.edu.tr/hukuk/dergi/17_4_6.pdf
Eren Kutlu Carnì
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salih1946
1 hr

26 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
provisional arrest for transfer


Explanation:
Uygulamada yol tutuklaması da deniyor. Road arrest yada transfer demand diye çeviren de var. Hakkında yakalama kararı bulunan kişinin bu kararı veren mahkemenin yetki alanı dışında (cografi açıdan) yakalanması ve 24 saat içinde bu yere götürme imkanının olmaması halinde ilgili mahkemeye (yakalama çıkartan mah.) götürülmek üzere tutuklanması . Tabi soruşturma aşaması ve kovuşturma aşamasında mahkeme /hakimlik değişmektedir. Ayrıca bu tutklama geçici bir tutuklama olup asıl mahkeme serbest de bırakabilir de tutuklayabilir de. Eskiden gıyabi tutuklama vardı vicahiye çevriliyordu kavramlar netti. Yol tutuklaması 2005 de gelince uygulamada kafalar çok karıştı :) Özetle geçici olması, sevk için yapılması göz önüne alınarak bu şekilde olabilir diye düşünüyorum

Ref. http://cld.unmict.org/notions/show/94/arrest-and-provisional...
https://lra.le.ac.uk/bitstream/2381/28191/1/2013AlhattawiPhD...

legist onice
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search