üzerinden çıkan para

English translation: money found on the deceased\'s (person) possesion

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:üzerinden çıkan para
English translation:money found on the deceased\'s (person) possesion
Entered by: filiz oz

17:34 Aug 7, 2019
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: üzerinden çıkan para
Hukuki bir çeviride "müteveffanın üzerinden çıkan 5.000 Euro" ibaresini nasıl çevirebilirim. Dava mirasçıların parayı kabul edip etmemesi üzerinedir.
Teşekkürler
filiz oz
Turkey
money found on the deceased's (person) possesion
Explanation:
Burada 'money' ibaresini para miktari ile degistirebilirsiniz. Possesion ifadesini eklemekte de yarar var, uzerinde derken cesitli unsurlarda tasiniyor olabilir; canta, cuzdan vs. En basiti ise "5000 euro found on the deceased person" olur.
Selected response from:

Saner Yuzsuren
United Kingdom
Grading comment
tesekkürler :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3money found on the deceased's (person) possesion
Saner Yuzsuren
4[5.000 Euros in] cash found among the deceased's belongings
Mert Dirice
4money recovered from the deceased's posession
Aziz Kural


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
money found on the deceased's (person) possesion


Explanation:
Burada 'money' ibaresini para miktari ile degistirebilirsiniz. Possesion ifadesini eklemekte de yarar var, uzerinde derken cesitli unsurlarda tasiniyor olabilir; canta, cuzdan vs. En basiti ise "5000 euro found on the deceased person" olur.

Saner Yuzsuren
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
tesekkürler :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nesrin Comez-Vance
20 mins
  -> Tskrler Nesrin hnm

agree  Gulin Ture
11 hrs
  -> Tskrler Gulin hnm

agree  Metin Demirel: Bence "found" kelimesini kullanmaya gerek yok.
21 hrs
  -> Tskrler Metin bey. 'found' cumlenin yuklemi yani main verb. Dolayisiyla main verb olmayan bir cümle gramatik olarak mumkun degildir, eksik kalır.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
money recovered from the deceased's posession


Explanation:
Alternatif

Aziz Kural
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
[5.000 Euros in] cash found among the deceased's belongings


Explanation:
Polis/güvenlik güçleri gibi kanuni bağlamlarda paranın 'cash' olduğu belirtilir, özellikle bu terimin kullanıldığı görülür. Money gibi genel sözcüklere çok nadir rastlanır.

Bunun yanında belonging, possession'dan daha yaygın duyulan bir ifade. Aslında Saner beyin bahsettiği 'SO's person' tam olarak birinin 'üzerinde' demek (örn. 'on my person'), ama aramalarım sonucu 'deceased' kelimesiyle yan yana neredeyse hiç kullanılmadığını keşfettim.

'5.000 Euros in cash' ya da sadece 'cash' olarak yazmak kaynak metne göre sizin kararınız. Euro geçtiği için binlik ayracını nokta olarak kullandım (Avrupa).

"cash found among" tümcesi için sonuçlar:
https://bit.ly/2KvdTUc
"deceased's belongings" tümcesi için sonuçlar:
https://bit.ly/2ZHNfxO

Mert Dirice
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search