14 dönümlük arazi

English translation: 1.4 hectars of land

10:31 Sep 6, 2012
Turkish to English translations [PRO]
Mathematics & Statistics
Turkish term or phrase: 14 dönümlük arazi
14 dönümlük arazi...
eozge
Turkey
English translation:1.4 hectars of land
Explanation:
1 hectar equals 10 dönüm. Which means that 14 dönüm equals 1.4 hectars.

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2012-09-06 11:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Arazi ölçütü olarak hektar yaygın olarak kullanılır. Şehir ve bölge planlama okuyorum ve çoğunlukla hektar terimini hem türkçede hem ingilizcede kullanıyorum. SIklıkla da makalelerde karşılaşıyorum. O sebeple, hektar olarak çevirmenizi öneririm.
Selected response from:

Zuhal Nalçakar (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +21.4 hectars of land
Zuhal Nalçakar (X)
5 +114 donum (a land measure of about 1000 square metres) of land
Murat Baş
5 +13,459475334 acres
Nihan Pekmen
5a 14-acre land
Erkan Dogan
414 decares of land
[Removed] (X)
3a land of 1.4 hectares
sezinozkilic (X)
Summary of reference entries provided
dönüm
Mehmet Hascan

Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
3,459475334 acres


Explanation:
Dönüm, 918,393 m2 'lik eski bir alan ölçüsüdür. 30,31 m boyu, 30,3 m. eni olan bir alandir. Ortalama 1000 m2 ölçüyü bildirmek için kullanılır. Genelde Türkiye'de arsa ve tarlaların yüzölçümünü belirtmekte kullanılır. Eski Osmanlı alan ölçme birimlerinden dönüm'ün modern birim dekar'a olan yakınlığı sebebiyle günümüzde halk arasında Dekar tabiri yerine Dönüm ismi kullanılır.
Birim Dönüşümü [değiştir]
Metrik birim sisteminde (SI) 1 dönüm alan diğer alan birimlerine şu şekilde çevrilebilir:
1.000 metrekare
10 ar
1 dekar
0.1 hektar
0.001 kilometrekare
İngiliz ve Amerikan birim sisteminde (Emperyal) 1 dönüm alan yaklaşık olarak şu şekilde çevrilebilir:
0.247105381 akre
1,195.99005 yardakare
10,763.9104 ayakkare

Nihan Pekmen
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATIL KAYHAN: Çok farkli birimlerle ifade edilebilir. Acre bunlardan birisi.
54 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
14 donum (a land measure of about 1000 square metres) of land


Explanation:
Açıklama yapılmadan anlaşılması mümkün değil sanırım

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2012-09-06 10:36:50 GMT)
--------------------------------------------------

14 donums (a land measure of about 1000 square metres) of land

Murat Baş
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: 14 donums of land area.
7 mins
  -> teşekkür ederim

35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
1.4 hectars of land


Explanation:
1 hectar equals 10 dönüm. Which means that 14 dönüm equals 1.4 hectars.

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2012-09-06 11:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Arazi ölçütü olarak hektar yaygın olarak kullanılır. Şehir ve bölge planlama okuyorum ve çoğunlukla hektar terimini hem türkçede hem ingilizcede kullanıyorum. SIklıkla da makalelerde karşılaşıyorum. O sebeple, hektar olarak çevirmenizi öneririm.

Zuhal Nalçakar (X)
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: 1.4 hectares of land area
18 mins

agree  ATIL KAYHAN: Çok farkli birimlerle ifade edilebilir. Hektar bunlardan birisi.
19 mins

neutral  DLyons: Yes, but "hectare" with an "e".
54 mins

agree  Recep Kurt: Sanırım farklı ülkelerde en kolayca anlaşılabilecek olan karşılık bu (hectares), yoksa diğer cevaplar da doğru...
1 hr

disagree  Salih YILDIRIM: "A 1.4 - hectare land" is the correct one linguistically!
9 days

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
14 decares of land


Explanation:
yaklaşık olarak ...

dekar:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Dekar

decare:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hectare#Decare



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2012-09-06 19:00:53 GMT)
--------------------------------------------------

decare conversion chart:

http://www.convert-me.com/en/convert/units/area/area.decare....


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2012-09-06 19:01:54 GMT)
--------------------------------------------------

Decare
The decare ( /ˈdɛkɑr/ or /ˈdɛkər/; symbol daa) is derived from deka, the prefix for 10 and are, and is equal to 10 ares or 1000 square metres. It is used in Norway[9] and in the former Ottoman areas of the Middle East and the Balkans (Bulgaria)[10] as a measure of land area. Instead of the name 'decare', the names of traditional land measures are usually used, redefined as one decare:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hectare#Decare

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2012-09-06 19:02:40 GMT)
--------------------------------------------------

Kelimenin (veya birimin) kökü "AR"dan gelmektedir. Ar; 100 m2'dir. Dekar; Ar' ın 10 katı olup 1,000 m2'dir. Halk dilinde "DÖNÜM" olarak da söylenir. Ancak dönüm ile dekar birbirine tam eşit olmayıp dönümün metrekare karşılığı yöresel olarak değişebilmekteyse de genel olarak 918.393 m2 lik alan ölçüsüdür.
Örneğin; Bir kişi benim bir dekar veya bir dönüm arsam var diyorsa, bu kişi bin metre kare bir alana sahiptir. Dekar ayrıca "HEKTAR"ın onda biridir. 1 Hektar 10.000 m2'dir. Yani 1 Hektar 10 Dekardır. Bu üç birim de tarımcılıkta kullanılsa da, Hektar daha ziyade ormancılıkta kullanılır...
AR= 100 metre kare,
DEKAR= 1.000 m2, ve
HEKTAR= 10,000 m2'dir.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Dekar

[Removed] (X)
Native speaker of: Turkish

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a land of 1.4 hectares


Explanation:
A "donum" equals to 1000 square meter.

sezinozkilic (X)
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
a 14-acre land


Explanation:
Kesin birisi teklif etmiştir dedim, ama donüm"lük" anlamını vermek için çizgi kullanmak yeterli. 5 dakikalık yürüyüş (a five-minute walk) veya 2 saatlik uçuş (a two-hour flight) gibi.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2012-09-12 06:23:18 GMT)
--------------------------------------------------

Dönümün hangi dönüm olduğuna siz karar vereceksiniz artık. Geçtiği yere göre "acre" yerine ilgili anlamı veren terimi kullanın. Burada "dönümlük" ibaresinin asıl soru olduğundan yola çıkarak "dönüm" terimine odaklanmadım. Şimdi akıl vermeye kalkan biri kesin çıkar diye not olarak eklemekte fayda var :) Gözümden kaçmış filan değil... Saygılar,

Erkan Dogan
United States
Native speaker of: Turkish




Reference comments


51 mins peer agreement (net): +2
Reference: dönüm

Reference information:
http://cyprus.angloinfo.com/information/10/conversions.asp

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Murat Baş: bir şekilde dönüm/donum kelimesinin kullanılması gerekir
6 mins
  -> teşekkür ederim.
agree  Tim Drayton: In Cyprus, a donum is about 1/3 larger than in Turkey, which is an added complication!
22 hrs
  -> thank you for your input, Tim.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search