Crimp seal

English translation: sıkma conta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:Crimp seal
English translation:sıkma conta
Entered by: altugk

07:35 Sep 21, 2018
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Turkish term or phrase: Crimp seal
...such as a crimp seal on a rubber stopper or tape on a screw cap.
Sırf conta olarak çevirsek olur mu?
Baran Keki
Turkey
sıkma conta
Explanation:
Baran Bey bu özel bir conta türü. Daire şeklinde ve dairenin tüm çeperinden eşit oranda yapılan bir baskı ile daralarak sızdırmazlık sağlıyor. Türkçede "sıkma conta" olarak kullanılıyor. Ama genelde sektörde "crimp" kelimesi de yaygın kullanılan bir kelime. "Crimp pensesi" gibi. Sadece conta derseniz akla gelecek şey ile "sıkma conta" çok farklı şeyler. Bu nedenle bence kullanmayın. "sıkma" ya da "sıkıştırma" conta olarak kullanmanın uygun olacağını düşünüyorum.
İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs (2018-09-22 13:30:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim Baran Bey. İyi çalışmalar.
Selected response from:

altugk
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Durdurma contası
Salih1946
3sıkma conta
altugk
3kıvrım contası
Ranu Ghafour


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kıvrım contası


Explanation:
Secure leak-resistant seal Aluminum seals must be applied with a crimping tool


    https://www.thomassci.com/scientific-supplies/Crimp-Seal
Ranu Ghafour
Iraq
Specializes in field
Native speaker of: Native in KurdishKurdish

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sıkma conta


Explanation:
Baran Bey bu özel bir conta türü. Daire şeklinde ve dairenin tüm çeperinden eşit oranda yapılan bir baskı ile daralarak sızdırmazlık sağlıyor. Türkçede "sıkma conta" olarak kullanılıyor. Ama genelde sektörde "crimp" kelimesi de yaygın kullanılan bir kelime. "Crimp pensesi" gibi. Sadece conta derseniz akla gelecek şey ile "sıkma conta" çok farklı şeyler. Bu nedenle bence kullanmayın. "sıkma" ya da "sıkıştırma" conta olarak kullanmanın uygun olacağını düşünüyorum.
İyi çalışmalar.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 5 hrs (2018-09-22 13:30:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Rica ederim Baran Bey. İyi çalışmalar.

altugk
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler


5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Durdurma contası


Explanation:
https://www.widgetco.com/epdm-rubber-stoppers?utm_source=bin...

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 11




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search