formulary and non-formulary

English translation: sigorta planı dahilindeki ve haricindeki ilaçlar

21:53 Jun 25, 2009
Turkish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / pharmaceuticals
Turkish term or phrase: formulary and non-formulary
"Because the policies for formulary and non-formulary drugs are different, ..."

Buradaki formulary ve non-formulary konusunda bir Türkçe karşılık arıyorum.

Teşekkürler şimdiden.
Erkan Dogan
United States
English translation:sigorta planı dahilindeki ve haricindeki ilaçlar
Explanation:
Medicare ya da özel sigortaların ödemeyi kabul ettikleri yani planları dahilindeki ilaçlara "formulary drugs," karşılamadıkları yani plan haricindeki ilaçlara da "non-formulary drugs" denir
Selected response from:

Kagano
Turkey
Grading comment
Çok teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesi
O. Korhan KARTIN
5ilaç tarifnamesinde ye alan ve almayan
Salih YILDIRIM
4 +1formüler kapsamında olan ve olmayan
Nuri Razi
5sigorta planı dahilindeki ve haricindeki ilaçlar
Kagano


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sigorta planı dahilindeki ve haricindeki ilaçlar


Explanation:
Medicare ya da özel sigortaların ödemeyi kabul ettikleri yani planları dahilindeki ilaçlara "formulary drugs," karşılamadıkları yani plan haricindeki ilaçlara da "non-formulary drugs" denir


    Reference: http://www.mymedicarematters.org/PrescriptionDrugs/drugs/lis...
Kagano
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Çok teşekkürler.

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
formüler kapsamında olan ve olmayan


Explanation:
formüler kapsamında olan ve olmayan ilaçlar

Nuri Razi
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nilgün Bayram
13 mins
  -> Teşekkür ederim.

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ilaç tarifnamesinde ye alan ve almayan


Explanation:
Böyle tanımlardım.

Salih YILDIRIM
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
<b>formulary drugs</b>
Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesi


Explanation:
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü nun hazirladigi bu adda bir liste var.

"Bedeli odenecek ilaclar listesindeki ve bu listenin haricindeki ilaclar icin policelerin (uygulamalarin) farkli olmasindan dolayi..." diye cevirilebilir.

"policies" den emin olamadim context in tamamini goremedigimden.

O. Korhan KARTIN
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search