kalsedon taşı

English translation: chalcedony

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:kalsedon taşı
English translation:chalcedony
Entered by: Serkan Doğan

07:27 Dec 27, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Marketing - Mining & Minerals / Gems / court decree
Turkish term or phrase: kalsedon taşı
bir dava metninde geçer
Serkan Doğan
Turkey
chalcedony
Explanation:
dava metninde nasıl geçtiğini bilmiyorum ama bildiğimiz taş olarak karşılığı, belki çağrışım yapmıştır kalkedon'dan kadıköy taşı olarak da yazılmış, sözlükte aynı entry altında onyx ve quartz da var, tüm bunlar aynı anlama mı geliyor orasını bilmiyorum ama bir taş grubu ismi olabilir en iyisi fonetik olarak en yakın olan "chalcedony" kullanmak sanırım
Selected response from:

Eralp Tuna
Turkey
Grading comment
TEŞEKKÜRLER
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5chalcedony
Eralp Tuna
5 +2Chalcedon
1964


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
kalsedon taşı
chalcedony


Explanation:
dava metninde nasıl geçtiğini bilmiyorum ama bildiğimiz taş olarak karşılığı, belki çağrışım yapmıştır kalkedon'dan kadıköy taşı olarak da yazılmış, sözlükte aynı entry altında onyx ve quartz da var, tüm bunlar aynı anlama mı geliyor orasını bilmiyorum ama bir taş grubu ismi olabilir en iyisi fonetik olarak en yakın olan "chalcedony" kullanmak sanırım

Eralp Tuna
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
TEŞEKKÜRLER

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Chalcedony evet Chalcedony olarak da kullanılıyor
3 mins

agree  Lale Shener
54 mins

agree  shenay kharatekin
2 hrs

agree  Selcuk Akyuz
2 hrs

agree  Emine Fougner
8 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kalsedon taşı
Chalcedon


Explanation:
veya Calcedon-Mavi kuvars.
SiO2 kristokristalin kuvars. Özgül agırlıgı 2.59-2.61. Çok degisik renklerdedir ve renklerine göre isimler alır.

http://www.jmo.org.tr/mineraller/kalsedon.asp

http://www.kalsedon.com.tr/eng/main.htm

Kalsedon aynı zamanda ber yer ismi ve adını oradan alıyor sanırım
http://www.kalsedon.com.tr/eng/main.htm bazı dini metinlerde de geçiyor

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2004-12-27 07:57:01 GMT)
--------------------------------------------------

Not: Kalsedon (kadıköy) Chalcedon mineral olarak daha çok Almanca\'da kullanılıyor benim bulduğum referansların bir çoğu almancaydı -ingilizcede Chalcedony yani-y olanı kullanılmış- arkadaşın dediği Chalcedony daha doğrudur.


1964
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lale Shener
51 mins
  -> sağolun

agree  shenay kharatekin
2 hrs
  -> sağolun




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search