sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi

English translation: dispatch/ shipment waybill

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:sevk/ taşıma irsaliyesi
English translation:dispatch/ shipment waybill
Entered by: Özden Arıkan

10:08 Jan 16, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Transport / Transportation / Shipping
Turkish term or phrase: sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi
4925 Nolu Yasa, 3. Madde (Tanımlar)'den:
Gönderilen : Sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi ve taşıma senedinde belirtilen eşyanın teslim edileceği kişiyi,

İrsaliyenin iki çeşidinin olduğunu ilk defa öğreniyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Tim Drayton
Cyprus
dispatch waybill / shipment waybill
Explanation:
Aslinda irsaliye sadece bir tanedir ama...
Selected response from:

Murat Yildirim (X)
Grading comment
http://www.odevsitesi.com/odevler/2005_8/143354-muhasebe-kullanilan-belgeler.htm adresi altında şu Türkçe açıklamalar var:

Sevk İrsaliyesi : Mal Haraketini kontrol etmek amacıyla getirilen malın sevki anında mal ile birlikte bulunan bir belgedir. Sevk irsaliyesi fiyat ve bedel hariç olmak üzere faturada yazılı olan bilgileri taşır. Üç nüsha halinde tanzim edilip İki nüshası mal ile birlikte bulunur bir nüshası işletmede kalır.

Taşıma İrsaliyesi : Ücret Karşılığında taşıma yapanların düzenlediği belgedir. Malın cinsi, miktarı, alınan nakliye ücret tutarına ilişkin sütunlar ile malı gönderen ile alıcının kimlik bilgileri ve malın nereye ve kime gönderildiği, sürücünün adı soyadı ve kimlik bilgileri yer alır.

Google'da "dispatch waybill" "shipment waybill" "consignment waybill" ile "carrier waybill" için hitler var. "dispatch waybill" ve "consignment waybill" kullanmaya karar verdim.

Üzgünüm ama "bill of lading" değil. Bill of lading yani konşimento gönderenin yanında kalır. Waybill yani irsaliye mal ile beraber gider; kontrol için yük taşıyan bir kamyonda bulundurulması gerekir.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4dispatch waybill / shipment waybill
Murat Yildirim (X)
5shipment/transport waybill
Salih1946
4bill of lading
MURAT TUKEL
3dispatch list
engtr


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi
dispatch waybill / shipment waybill


Explanation:
Aslinda irsaliye sadece bir tanedir ama...

Murat Yildirim (X)
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 3
Grading comment
http://www.odevsitesi.com/odevler/2005_8/143354-muhasebe-kullanilan-belgeler.htm adresi altında şu Türkçe açıklamalar var:

Sevk İrsaliyesi : Mal Haraketini kontrol etmek amacıyla getirilen malın sevki anında mal ile birlikte bulunan bir belgedir. Sevk irsaliyesi fiyat ve bedel hariç olmak üzere faturada yazılı olan bilgileri taşır. Üç nüsha halinde tanzim edilip İki nüshası mal ile birlikte bulunur bir nüshası işletmede kalır.

Taşıma İrsaliyesi : Ücret Karşılığında taşıma yapanların düzenlediği belgedir. Malın cinsi, miktarı, alınan nakliye ücret tutarına ilişkin sütunlar ile malı gönderen ile alıcının kimlik bilgileri ve malın nereye ve kime gönderildiği, sürücünün adı soyadı ve kimlik bilgileri yer alır.

Google'da "dispatch waybill" "shipment waybill" "consignment waybill" ile "carrier waybill" için hitler var. "dispatch waybill" ve "consignment waybill" kullanmaya karar verdim.

Üzgünüm ama "bill of lading" değil. Bill of lading yani konşimento gönderenin yanında kalır. Waybill yani irsaliye mal ile beraber gider; kontrol için yük taşıyan bir kamyonda bulundurulması gerekir.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hititler: ticari alanda "dispatch /shipment consignment" daha çok kullanılır.
11 mins
  -> Tesekkur ederim

agree  Serkan Doğan
34 mins
  -> Tesekkur ederim

agree  Sebla Ronayne: hititlere katiliyorum
2 hrs
  -> Tesekkur ederim

agree  Emine Fougner
6 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi
dispatch list


Explanation:
-

engtr
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sevk irsaliyesi, taşıma irsaliyesi
bill of lading


Explanation:
Amerika'da kullanilan deyim bu- Avrupa'da farkli olabilir. Su asagidaki linkte cok iyi bir anlatimi var. 4 tip "bill of lading" var- sizin de baktiginiz bunlardan ikisi. Guvenilir bir kaynak, federal Amerikan hukumetinin kaynaklarindan.
Kolay gelsin.


    Reference: http://www.itds.treas.gov/bills_lading.htm
MURAT TUKEL
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1066 days   confidence: Answerer confidence 5/5
shipment/transport waybill


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search