KudoZ home » Turkish » Other

hemen hemen

Turkish translation: Her ikisi de olur

20:34 Jan 17, 2003
Turkish to Turkish translations [PRO]
Turkish term or phrase: hemen hemen
'Hemen hemen tüm' mü denir, 'hemen tüm' mü? İki şekilde de kullanıldığını gördüm de, emin olamıyorum. Teşekkürler.
xxxNilgun Ozcan
Turkish translation:Her ikisi de olur
Explanation:
Kullanıldığı yere göre değişebilir.
Örneğin hemen tüm öğrenciler veya hemen hemen tüm öğrenciler arasında fark olduğunu sanmıyorum ve her ikisi de kulağı tırmalamıyor.
Selected response from:

xxxcandan
Grading comment
tesekkürler candan hanım.

ikinize de tesekkürler daha dogrusu :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3'Hemen hemen tüm'
1964
5 +1Her ikisi de olur
xxxcandan


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
'Hemen hemen tüm'


Explanation:
Bence hemen hemen tüm denir gerçi hemen tüm kullanılıyor ama kısa şekli gibi.
Bildiğiniz gibi hemen derhal/ividilikle ye yakın anlamda.Yani o nalmı yineleme veriyor aslı "hemen hemen "
anlatılmak istenen (almost, just about, nearly) karşılığı olarak ise hemen hemen.



1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Guetta
774 days
  -> Sağolun

agree  Özden Arıkan: doğrusu bu, öteki gramatik olarak doğru değil
820 days
  -> Sağolun zaten ilk bakışta anlaşılıyor :)

agree  Koral Özgül: Bu karışıklıkta, MS Word'ün spell check'inin tekrarlanan kelimelere karşı antipatisinin de payı var diye düşünüyorum.
1551 days

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Her ikisi de olur


Explanation:
Kullanıldığı yere göre değişebilir.
Örneğin hemen tüm öğrenciler veya hemen hemen tüm öğrenciler arasında fark olduğunu sanmıyorum ve her ikisi de kulağı tırmalamıyor.

xxxcandan
PRO pts in pair: 4
Grading comment
tesekkürler candan hanım.

ikinize de tesekkürler daha dogrusu :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  senin
589 days