KudoZ home » Turkish to English » Construction / Civil Engineering

nervürlü çubuklar

English translation: deformed bars


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:nervürlü çubuklar
English translation:deformed bars
Entered by: Umit Altug

14:52 Jan 10, 2002
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / construction
Turkish term or phrase: nervürlü çubuklar
kolonlarımızda nervürlü çubuklar başta olmak üzere deprem sırasında binanın dayanıklılığını arttıran her türlü detay düşünülmüştür.
Harun
deformed bars
Explanation:
Nervürlü için kullanılan bir çok terim var. (ribbed, nervured, toothed round reinforcing bar gibi.) Ama internet aramasında en uygyun görünen sonucu "deformed bar" veriyor. Aşağıdaki ilk linkte terimin Türkçesi ve İngilizcesi var.
Başka bir sayfada verilen tanım da şu: "A reinforcing bar with a manufactured pattern of surface ridges that provide a locking anchorage with surrounding concrete." Kolonlarda dayanıklılığı arttırma konusunda, betonarme bağlamı uygun düşüyor.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-10 15:13:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe ve İngilizce terimin olduğu linki yazmayı unutmuşum:
http://www.icdas.com.tr/hadde.htm
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2deformed bars
Erman BALKIN
4 +1ribbed rods or ribbed bars
Aydin Yulug
4 +1deformed barsUmit Altug


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
deformed bars


Explanation:
kolon ve kirişlerde kullanılan demirlerden bahsediyor.

Erman BALKIN
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Umit Altug: Sizin verdiğiniz cevabı görmeden yazmıştım.
1 min
  -> rica ederim ne önemi var

agree  shenay kharatekin
438 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
deformed bars


Explanation:
Nervürlü için kullanılan bir çok terim var. (ribbed, nervured, toothed round reinforcing bar gibi.) Ama internet aramasında en uygyun görünen sonucu "deformed bar" veriyor. Aşağıdaki ilk linkte terimin Türkçesi ve İngilizcesi var.
Başka bir sayfada verilen tanım da şu: "A reinforcing bar with a manufactured pattern of surface ridges that provide a locking anchorage with surrounding concrete." Kolonlarda dayanıklılığı arttırma konusunda, betonarme bağlamı uygun düşüyor.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-10 15:13:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Türkçe ve İngilizce terimin olduğu linki yazmayı unutmuşum:
http://www.icdas.com.tr/hadde.htm


    Reference: http://www.pavement.com/PavTech/Tech/Glossary/D.html
    Reference: http://www.pavement.com/PavTech/Tech/Glossary/D.html
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: biçimsiz çubuklar
438 days

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ribbed rods or ribbed bars


Explanation:
cubuk means 'bar' or 'rod' in the construction business and nervur means 'ribbed'

Aydin Yulug
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: tam karlışığını siz bulmuşsunuz, tebrikler
438 days