hatıl, derz, mücerrit...

English translation: insulation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:mücerrit
English translation:insulation
Entered by: Adil Sönmez

15:32 Jan 31, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Turkish term or phrase: hatıl, derz, mücerrit...
hatıl=
derz=
mücerrit=
kazı maktamı=
sanat yapısı=
fisa-siâr=
tevsik etmek=
Turkish Translators Group
peripheral tie, joint, insulation
Explanation:
Kaynakça: Bautechnisches Wörterbuch Deutsch – English – Turkish, Yük. Müh. Aka Baldaş

hatıl= peripheral tie
derz= joint

Kaynakça: Türkçe – İngilizce Teknik Terimler Sözlüğü, Nuri Özbalkan

mücerrit= insulation

Kaynakça: Bautechnisches Wörterbuch Deutsch – English – Turkish, Yük. Müh. Aka Baldaş

Makta = crossection
kazı maktaı= excavation crossection

Kaynakça: Yok

sanat yapısı= superstructure

fisa-siâr= (???)

Kaynakça: Golden Dictionary, Turkish - English

tevsik etmek= document; proof

Kaynakça: İngilizce – Türkçe İktisadi Ticari Hukuki Terimler Sözlüğü

verify, "tevsik etmek" anlamına gelmeyip "doğrulamak; gerçek olduğunu kanıtlamak; doğruluğunu kanıtlamak; onaylamak; tahkik etmek; teyit etmek" anlamlarına gelir

Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
tesekkur ederim Adil Bey
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5peripheral tie, joint, insulation
Adil Sönmez
5hatıl>tie beam, derz>joint, kazı maktaı> excavation cross section,
servet
4 -1hatıl: bearing bar,derz:joint, sanat yapısı: work of art, tevsik etmek: to verify or confirm
Özlem Temizöz


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
hatıl: bearing bar,derz:joint, sanat yapısı: work of art, tevsik etmek: to verify or confirm


Explanation:
Onur Bey bağlam verseniz biz daha açıklayıcı olabilirdi sanırım.

hatıl: baering bar which is used to strengthen a wall
derz: joint
sanat yapısı: work of art (bina, resim, müzik vs.)
tevsik etmek: to verify or confirm something with a document or proof.

Özlem Temizöz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Selcuk Akyuz: sanat yapıları: engineering works
2 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hatıl>tie beam, derz>joint, kazı maktaı> excavation cross section,


Explanation:
hatıl= tie beam
derz= joint
construction joint=inşaat derzi
expantion joint=genleşme derzi
mücerrit..? >
"mücerret" olmasın!!.o zaman cümle içindeki yerine bakmak lazım
Kazı maktamı..?> kazı "maktaı" olmalı=
excavation section veya cross section
sanat yapısı= structure
large structures> büyük sanat yapıları
small structures> küçük sanat yapıları olarak geçer otoyollarda
tevsik etmek= to varify
fisa-siar= ???

servet
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12

2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
hatıl, derz, mücerrit...
peripheral tie, joint, insulation


Explanation:
Kaynakça: Bautechnisches Wörterbuch Deutsch – English – Turkish, Yük. Müh. Aka Baldaş

hatıl= peripheral tie
derz= joint

Kaynakça: Türkçe – İngilizce Teknik Terimler Sözlüğü, Nuri Özbalkan

mücerrit= insulation

Kaynakça: Bautechnisches Wörterbuch Deutsch – English – Turkish, Yük. Müh. Aka Baldaş

Makta = crossection
kazı maktaı= excavation crossection

Kaynakça: Yok

sanat yapısı= superstructure

fisa-siâr= (???)

Kaynakça: Golden Dictionary, Turkish - English

tevsik etmek= document; proof

Kaynakça: İngilizce – Türkçe İktisadi Ticari Hukuki Terimler Sözlüğü

verify, "tevsik etmek" anlamına gelmeyip "doğrulamak; gerçek olduğunu kanıtlamak; doğruluğunu kanıtlamak; onaylamak; tahkik etmek; teyit etmek" anlamlarına gelir



Adil Sönmez
Works in field
PRO pts in category: 16
Grading comment
tesekkur ederim Adil Bey




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search