KudoZ home » Turkish to English » Engineering (general)

ısı kompanze

English translation: heat compensation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:ısı kompanzasyonu
English translation:heat compensation
Entered by: Özden Arıkan

14:38 Mar 25, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / heating/pipes
Turkish term or phrase: ısı kompanze
Standart elektronik ısı kompanze (ATC),standart preset özelliği,elektronik kalibrasyon,programlanabilir yoğunluk ayarı,hassasiyet +/- 0,4 %,opsiyonel otomasyon özelliği Min debi..5 L/dak Max debi..60 L/dk Max işletme basıncı ..23,8 Bar
doritoniac
United States
heat compensation
Explanation:
1) “Standart elektronik ısı kompanze” ise => Electronic controlled standard heat compensation

2) ATC ise => Active Thermal Control (Etkin Isı Denetimi)

ATC => Active Thermal Control

http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?p=dict&String=exac...

3) standart preset özelliği => the standard preset characteristic (feature)

4) elektronik kalibrasyon => electronic calibration

5) programlanabilir yoğunluk ayarı => programmable density adjustment

6) hassasiyet +/- 0,4 % => accuracy +/- 0,4 %

7) opsiyonel otomasyon özelliği => optionally shall have (possess) the automation characteristic (feature)

8) Min debi..5 L/dak Max debi..60 L/dk => flow rate min. 5 lt/min. max. 60 lt/min.

9) Max işletme basıncı ..23,8 Bar => operation pressure max. 23.8 bar

Kaynakça: Türkçe – İngilizce Teknik Terimler Sözlüğü
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
"compensatION" daha düzgün İngilizce gibi.

Diğer terimlere gelince, valla çok mersi, ama aslında "ısı kopmanse"sinin kullanış bağlamını vermek için eklemiştim.

Bence bu cevap 4 puandan daha fazlasını hakediyor.

Teşekkür ederim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2heat compensationAdil Sönmez
4 +1heat compensating
Nilgün Bayram


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ısı kompanze
heat compensation


Explanation:
1) “Standart elektronik ısı kompanze” ise => Electronic controlled standard heat compensation

2) ATC ise => Active Thermal Control (Etkin Isı Denetimi)

ATC => Active Thermal Control

http://www.acronymfinder.com/af-query.asp?p=dict&String=exac...

3) standart preset özelliği => the standard preset characteristic (feature)

4) elektronik kalibrasyon => electronic calibration

5) programlanabilir yoğunluk ayarı => programmable density adjustment

6) hassasiyet +/- 0,4 % => accuracy +/- 0,4 %

7) opsiyonel otomasyon özelliği => optionally shall have (possess) the automation characteristic (feature)

8) Min debi..5 L/dak Max debi..60 L/dk => flow rate min. 5 lt/min. max. 60 lt/min.

9) Max işletme basıncı ..23,8 Bar => operation pressure max. 23.8 bar

Kaynakça: Türkçe – İngilizce Teknik Terimler Sözlüğü


Adil Sönmez
Works in field
PRO pts in category: 4
Grading comment
"compensatION" daha düzgün İngilizce gibi.

Diğer terimlere gelince, valla çok mersi, ama aslında "ısı kopmanse"sinin kullanış bağlamını vermek için eklemiştim.

Bence bu cevap 4 puandan daha fazlasını hakediyor.

Teşekkür ederim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: olabilir yani
30 mins

agree  senin
8 days

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ısı kompanze
heat compensating


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 5 mins (2004-03-25 19:43:55 GMT)
--------------------------------------------------

compensated de olabilir.

Nilgün Bayram
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: aklima gelen buydu
46 mins
  -> teşekkür ederim