KudoZ home » Turkish to English » Finance (general)

teselsül

English translation: Joint and several accounts


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:teselsül
English translation:Joint and several accounts
Entered by: Adil Sönmez

15:16 Mar 31, 2003
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Banking
Turkish term or phrase: teselsül
Bir bankanın hizmet sözleşmesinde teselsüllü müşterek hesap ve teselsülsüz müşterek hesap olarak geçiyor.
Ali Ender Uslu
Turkey
Joint and several accounts
Explanation:
Bir kuruluşun hizmet sözleşmesinde “teselsüllü müşterek hesap” ve “teselsülsüz müşterek hesap” terimleri varsa, böyle acemi bir ifade olmayacağı için o kuruluş Banka değildir. İbarenin “müteselsil ve münferit hesaplar” olması gerekir.

-"Several, severally" münferit anlamanı gelmekte olup, "müteselsil anlamına gelmez.
-Hukukta ve bankacılıkta "successiw liability" diye bir terim mevcut olmayıp buna "joint liability" denmektedir, ayrıca da, burada hesap sözkonusu olup, "borç veya Borçlanma" sözkonusu değildir.
-"Joint and several liability", burada borç ve borçlanma değil "hesap" sözkonusu olduğundan yanlıştır.


Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Joint and several accountsAdil Sönmez
5 +1Joint and several liabilityMustafa Yuksel
5u could use one of themshenay kharatekin
5successive liabilityxxxd_murat
5several, severallyOmer Esener


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
several, severally


Explanation:
teselsul = several
muteselsil = severally
musterek = joint
mustereken = jointly

Muteselsil borclulukta borc teselsul ediyor, yani diger borclu (kefil de olabilir) oldugunde veya iflas ettiginde muteselsil borclu/kefil digerinin borclarini da ustleniyor.


Omer Esener
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxd_murat: teselsül = müteselsil
12 mins
  -> Teselsul fiil (verb), muteselsil oznedir (teselsulu yapan). Muteselsillikte tamamindan (musterek'teki payiyla sinirli olmadan) sorumluluk vardir.

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
successive liability


Explanation:
burada bahsedilen ortak hesaptaki yükümlülüğün müğüteselsil olup olmadığı
başka değişle
ortak hesap sahiplerinden sadece birisi veya ikisinin sorumluluk taşıyıp taşımadığı
successive ve non-successive liability karşılayacaktır.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 15:36:56 (GMT)
--------------------------------------------------

joint account with ....... liability

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 15:54:47 (GMT)
--------------------------------------------------

you have been sent a message via your ProZ.com page.
Author: Nefise Ahunbay Cleary
Author\'s profile: http://www.proz.com/pro/17222
-----------

hem bana neutral bir yorum yapip sonrada yanitimin aynisini kendi yanitiniz olarak yazmaniz ayiptir...


-----------
Your profile: http://www.proz.com/pro/50058
To login: http://www.proz.com/pro/

Ben sizinle aynı cevabı vermedim Sayın Cleary


--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 15:55:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Sayın Esener,

Müteselsil özne değil, sıfattır!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 16:00:39 (GMT)
--------------------------------------------------

teselsül de isim !

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 16:09:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Sayın Cleary,
Asabiyet diye bir husus yok, sadece verdiğimiz cevapların birbirinden son derece farklı (ve maalesef benim yazdığımın doğru olması), kaldı ki sizin Sayın Esener\'e \"agree\" demeniz yerine \"aynı\" cevabı vermenizdir.
Saygılar

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 16:10:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Ayrıca \"disagree\" demedim, sadece \"neutral\" dedim

xxxd_murat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  lagunali: murat bey benim yanitimdan ne farki var?
24 mins
  -> fark joint ile successive de

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Joint and several liability


Explanation:
Joint and several liability

Where two or more people enter into an obligation such as a guarantee together, joint and several liability means that the lender or creditor can recover the whole indebtedness from any one of them. They are then left to sort out their respective contributions between themselves.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-01 07:12:23 (GMT)
--------------------------------------------------

\".........seklinde geciyor\" olmaliydi.


    Reference: http://www.clickdocs.co.uk/glossary/joint-and-several-liabil...
Mustafa Yuksel

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lagunali
4 hrs
  -> Sagolun, bu yanit Uluslararasi bankacilik sozlugundede "joint and several liability"sekilde geciyor.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Joint and several accounts


Explanation:
Bir kuruluşun hizmet sözleşmesinde “teselsüllü müşterek hesap” ve “teselsülsüz müşterek hesap” terimleri varsa, böyle acemi bir ifade olmayacağı için o kuruluş Banka değildir. İbarenin “müteselsil ve münferit hesaplar” olması gerekir.

-"Several, severally" münferit anlamanı gelmekte olup, "müteselsil anlamına gelmez.
-Hukukta ve bankacılıkta "successiw liability" diye bir terim mevcut olmayıp buna "joint liability" denmektedir, ayrıca da, burada hesap sözkonusu olup, "borç veya Borçlanma" sözkonusu değildir.
-"Joint and several liability", burada borç ve borçlanma değil "hesap" sözkonusu olduğundan yanlıştır.




Adil Sönmez
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxd_murat: ortak hesap ayrı, hesaptan yapılan işlemlerin yükümlülüğü ayrıdır! Örneğin bir kredi kartı "teselsülsüz" bir hesap şeklidir. Ek kart sahibinin müteselsil bir yükümlülüğü yoktur ve bu kurum bence bayağı bir banka.
1 hr
  -> "Bayağı" olduğu belli!!

neutral  Mustafa Yuksel: Sayin Adil Sonmez, dogru cevabi bulmak icin verilen yanitlari sorulan kelime 'teselsul'un yerine koyarsaniz bulursunuz.
8 hrs
  -> Sayın Yüksel, konu "liability" değil "account" olmasındadır. Lütfen anlayınız.

agree  shenay kharatekin
35 days

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
u could use one of them


Explanation:
İş Dünyası teselsül uninterrupted succession
İş Dünyası teselsül sequence or continuation
İş Dünyası teselsül concatenation
İş Dünyası teselsül chain
İş Dünyası teselsül solidarity
İş Dünyası teselsül the condition or state of
İş Dünyası teselsül or the relation between
İş Dünyası teselsül several persons who bind themselves towards another for the same sum of deb
İş Dünyası teselsül at the sametime
İş Dünyası teselsül and in the same contract
İş Dünyası teselsül the status of persons who are jointly and severally liable for the same obl



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12