International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Turkish to English » Finance (general)

pay nedir, hisse senedi nedir

English translation: share and stock


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:pay ve hisse
English translation:share and stock
Entered by: Özden Arıkan

19:21 Jan 20, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Turkish term or phrase: pay nedir, hisse senedi nedir
bilmiyorum
PAY= share
Explanation:
HISSE SENEDI= share/stock

Baglamin onemi cok yuksek. Ikisi de ayni anlama gelebilir ama HISSE SENEDI kesinlikle bir dokuman niteligi tasidigindan STOCK daha dogru olabilir.

PAY ise mali deger tasiyan bir kagittan cok , Hisse senedinin getirdigi gelir anlaminda daha cok kullanilir.

Baglam olmadan ilk akla gelenler bu.
Selected response from:

sanlev
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6PAY= share
sanlev
5PAY => apport, share. HİSSE SENEDİ => action, share, stockAdil Sönmez


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
PAY= share


Explanation:
HISSE SENEDI= share/stock

Baglamin onemi cok yuksek. Ikisi de ayni anlama gelebilir ama HISSE SENEDI kesinlikle bir dokuman niteligi tasidigindan STOCK daha dogru olabilir.

PAY ise mali deger tasiyan bir kagittan cok , Hisse senedinin getirdigi gelir anlaminda daha cok kullanilir.

Baglam olmadan ilk akla gelenler bu.

sanlev
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Baybars Araz: Pay için SHARE, Hisse Senedi için STOCK ayrımına katılıyorum. Hisse Senedi, bir ortaklıkta sahip olunan Pay'ı temsil eden bir evraktır.
7 mins
  -> tesekkurler

agree  senin
7 mins

agree  Emine Fougner
4 hrs
  -> teskkurler

agree  shenay kharatekin
15 hrs

agree  Ali YANDIK
1 day14 hrs

agree  Özden Arıkan
1 day15 hrs
  -> tesekkurler

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
PAY => apport, share. HİSSE SENEDİ => action, share, stock


Explanation:
Kaynakça: Bankacılık Terimleri Sözlüğü; Dr. Faruk Yalvaç
apport (Fransızca Kökenli Sözcük) => apor, katkı, pay anlamına gelir ve bir şirkete kaynak olarak konulan her tür sermayeyi ifade eder; özellikle, hissedarların bir şirkete pay senedi karşılığında yaptıkları sermaye katkısı için kullanılır

action; share => hisse senedi
stock => hisse senedi; menkul kıymetler; kıymetli evrak. İngiltere'de; sabit faizli menkul kıymetler.

Kaynakça: İngilizce – Türkçe İktisadi Ticari Hukuki Terimler Sözlüğü,Pars Tuğlacı
SHARE(aport, participation, quote-part, action, partager, diviser => hisse senedi; aksiyon; hisse; pay; paylaşmak; taksim etmek, bölmek




Adil Sönmez