KudoZ home » Turkish to English » Finance (general)

Satın Alınan Dövizin/Efektifin Geldiği Ülke:

English translation: Purchased Currency/(Physical) Cash Received From (Country):

08:47 Dec 16, 2016
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Turkish term or phrase: Satın Alınan Dövizin/Efektifin Geldiği Ülke:
Örnek Döviz Alım Belgesinde Liste halinde bilgiler veriliyor.
Satın Alınan Dövizin/Efektifin
Geldiği Ülke:
Geliş Nedeni:
şeklinde.
sulekizilaslan
Turkey
English translation:Purchased Currency/(Physical) Cash Received From (Country):
Explanation:
Bu bir form alanına benziyor. Bu şekilde kullanmak uygun olacaktır.

TDK:
efektif Fr. effectif
a. ekon. 1. Bankacılıkta nakit para. 2. Banknot ve metal para. 3. Merkez Bankası tarafından alım satımı yapılan ve Türk lirası olarak kurları belirlenen yabancı ülke parası.
Güncel Türkçe Sözlük
efektif
bk. nakit
BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü 2004
Efektif, nakit anlamına geliyor. Zaman zaman daha iyi ifade edilmesi için "physical cash" olarak da ifade edilir. Bkz. http://www.investopedia.com/terms/c/cash.asp
Selected response from:

Selçuk Dilşen
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2country of origin
mehmet eruluç
5 +1Purchased Currency/(Physical) Cash Received From (Country):
Selçuk Dilşen
5 -1Country of Purchased / Effective Foreign Currency
Salih1946


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Country of Purchased / Effective Foreign Currency


Explanation:
IMO

Salih1946
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Kim Metzger: Please explain what you mean.
4 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Purchased Currency/(Physical) Cash Received From (Country):


Explanation:
Bu bir form alanına benziyor. Bu şekilde kullanmak uygun olacaktır.

TDK:
efektif Fr. effectif
a. ekon. 1. Bankacılıkta nakit para. 2. Banknot ve metal para. 3. Merkez Bankası tarafından alım satımı yapılan ve Türk lirası olarak kurları belirlenen yabancı ülke parası.
Güncel Türkçe Sözlük
efektif
bk. nakit
BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü 2004
Efektif, nakit anlamına geliyor. Zaman zaman daha iyi ifade edilmesi için "physical cash" olarak da ifade edilir. Bkz. http://www.investopedia.com/terms/c/cash.asp

Selçuk Dilşen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nihal Sen
7 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
country of origin


Explanation:
Of the currency purchased/EFT;
-Country of origin



mehmet eruluç
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zeki Güler
1 day 15 hrs

agree  Erkan Dogan
3 days 9 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (2): Raffi Jamgocyan, Selçuk Dilşen