KudoZ home » Turkish to English » Forestry / Wood / Timber

amenejman

English translation: management


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:amenajman
English translation:management
Entered by: Özden Arıkan

09:02 Apr 7, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Forestry / Wood / Timber
Turkish term or phrase: amenejman
Bu alanlarda özel ve kamu kuruluşları tarafından çevre düzeni ve havza amenejman planı yaptırılarak....
sevinc altincekic
amenajman
Explanation:
amenajman kelimesi fransizca asillidir, yazilisi: aménagement
ingilizcesi ise "arrangement",
fakat amenajman ormancılıkta, bir bölgede yaşayan hayvan ve bitki varliginin planlanmasi ve duzenlenmesi manasina gelen bir jargon. bu nedenle arrangement and planning of the leaving being... gibi bir karsilik uyabilir diye düsünüyorum.
Selected response from:

xxxatb
Grading comment
ilk verilen yanıta kudozları vermek kısmet oldu. ama fransızca öğrensem mi artık acaba??? sözcüğün fransızca olduğunu anladım da fransızca yazılışını bulamayınca, e'ler ve a'lar da yanlış yazılınca yarı yolda kaldım. herkese thanks very very much...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ecological balance
Salih1946
5management,business operations,application,utilizationbluenile
5amenajman = management
Özden Arıkan
4amenajmanxxxatb
1not for grade
Selcuk Akyuz


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
management,business operations,application,utilization


Explanation:
yukar1daki cümleye en uygun management veya utilization olabilir.

bluenile
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
amenajman


Explanation:
amenajman kelimesi fransizca asillidir, yazilisi: aménagement
ingilizcesi ise "arrangement",
fakat amenajman ormancılıkta, bir bölgede yaşayan hayvan ve bitki varliginin planlanmasi ve duzenlenmesi manasina gelen bir jargon. bu nedenle arrangement and planning of the leaving being... gibi bir karsilik uyabilir diye düsünüyorum.

xxxatb
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
ilk verilen yanıta kudozları vermek kısmet oldu. ama fransızca öğrensem mi artık acaba??? sözcüğün fransızca olduğunu anladım da fransızca yazılışını bulamayınca, e'ler ve a'lar da yanlış yazılınca yarı yolda kaldım. herkese thanks very very much...

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
amenajman = management


Explanation:
Kelime, management'ın Türkçe'ye uyarlanmış biçimi belli ki, gerçi başındaki "a" nereden gelmiş, bir fikrim yok. Yalnız "amenejman" DEĞİL "amenajman" olsa gerek; Google'de birincisi 43, ikincisi 518 hit verdi, Orman Bakanlığı'nın sayfasında da "amenajman" kullanılıyor. Ayrıca "orman idaresi", "orman işletmesi" falan da var, ama sen İngilizce karşılık aradığına göre "management" olacaktır.

Aşırı üretim
... Buna karşılık üretim ormanlarından, bilimsel esaslar çerçevesinde hazırlanan
Yönetim (Amenajman) Planlarına göre odun veya odun-dışı ürünler ...
www.yesilatlas.com/orman/00049/ - 13k - Cached - Similar pages

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 50 mins (2004-04-07 12:53:25 GMT)
--------------------------------------------------

özür! yukarıdaki cevap orman ile kısıtlı olmuş, ama internette ararsan, havza amenajman-basin management da epey yaygın kullanılıyor; mesela:

http://search.fbe.itu.edu.tr/drskont/goster.asp?did=1243
www.agm.gov.tr/kurulus/telefon.htm
www.kalder.org/genel/download/12 Ulusal Kalite Kongresi/ sunay-demircan-cv-turkce.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs 32 mins (2004-04-08 03:35:03 GMT)
--------------------------------------------------

linkin son kelimeleri normal yazı gibi çıkmış, üstüne basınca açılmayacak, kes-yapıştır yapar mısın lütfen.

Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
not for grade


Explanation:
terim ATB'nin dediği gibi Fransızca kökenli, aşağıdaki açıklamalar umarım yardımcı olur:

Concise Oxford-Hachette French Dictionary French/English

aménagement
nom masculin
1
(de région, ville) development;
l'aménagement du territoire » town and country planning;
2
(de port de plaisance, routes) construction; (d'espaces verts) creation; (de parc, terrain de sport) laying out;
3
(de fermette, grenier) (en transformant) conversion; (en améliorant) improvement;
4
(en équipant) (de cuisine) equipping; (de magasin) fitting;
5
(de maison, bateau) fitting;
6
(par rapport à un règlement, une loi) adjustment;
l'aménagement du temps de travail flexible working hours (pl).

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 9 hrs 56 mins (2004-04-09 18:59:19 GMT)
--------------------------------------------------


Merriam-Webster\'s French-English Dictionary

aménagement
nm
1 : development, planning ‹l\'aménagement urbain : urban development›
2 : conversion (of rooms, buildings, etc.)
3 : equipping, fitting out ‹aménagements intérieurs : fittings, fixtures›
4 : adjustment (of taxes, schedules, etc.)

Yukarıda verilen anlamlara göre sanırım \"development\" uygun bir karşılık olur

Selcuk Akyuz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

1662 days   confidence: Answerer confidence 5/5
ecological balance


Explanation:
This how I perceive.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4