KudoZ home » Turkish to English » History

yakın çağ tarihi

English translation: modern history


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:yakınçağ tarihi
English translation:modern history
Entered by: Özden Arıkan

14:42 Dec 2, 2004
Turkish to English translations [PRO]
Social Sciences - History
Turkish term or phrase: yakın çağ tarihi
....yakın çağ tarihi bölümünden mezun olmuştur.
shebnem
Modern History
Explanation:
görebildiğim kadarıyla bazı kaynaklarda "Contemporary History" olarak geçse de, yaygın olarak "Modern History" olarak kullanılıyor.

örneğin:

Modern History Department - Aston University School of Languages and European Studies
http://www.combose.com/Society/History/Academic_Departments/...

St Patrick's College, Department of Modern History
http://isbndb.com/d/publisher/st_patricks_college_depart_a01...

genellikle şöyle kullanılıyor:

Department of Modern History
Selected response from:

Balaban Cerit
Turkey
Grading comment
Biraz geç oldu ama teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +9Modern History
Balaban Cerit
5modern history
tulayoz
5 -1passing historyshenay kharatekin


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +9
yakın çağ tarihi
Modern History


Explanation:
görebildiğim kadarıyla bazı kaynaklarda "Contemporary History" olarak geçse de, yaygın olarak "Modern History" olarak kullanılıyor.

örneğin:

Modern History Department - Aston University School of Languages and European Studies
http://www.combose.com/Society/History/Academic_Departments/...

St Patrick's College, Department of Modern History
http://isbndb.com/d/publisher/st_patricks_college_depart_a01...

genellikle şöyle kullanılıyor:

Department of Modern History

Balaban Cerit
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Biraz geç oldu ama teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: ya gerçekten özür dilerim; ben sizin cevabınızı "contemporary history" olarak okudum. linkleri buraya yazıp, kendiminkini kapatıyorum:http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_Age VE http://en.wikipedia.org/wiki/Early_Modern_period
36 mins
  -> Çok haklısınız, önce öyle yazmıştım, sonra ona not düşerek "modern history"nin daha yaygın olduğunu eklemiştim; sonra da biraz garip bir yanıt oldu diye gizlemiştim; ortalıkta hala başka yanıt veren görmeyince de, 2. kez yanıt vermiştim. Hata bende.

agree  Nilgün Bayram: contemporary age bazı kaynaklarda 1900-present olarak belirtilmiş.
1 hr
  -> teşekkür ederim. Xola'nın da haklı olarak belirttigi gibi bu kavramları ele alırken dikkatli olmak gerekiyor. Hemen yukarıda verdiği ilk linkte ilginç bir not var: "Exact definition [of the modern age or era] depends on the specific usage".

agree  stra: The "modern history" normally starts with the beginning of the French Revolution (1789)
1 hr

agree  Serkan Doğan
1 hr
  -> thank you

agree  Nazim Aziz Gokdemir
4 hrs

agree  1964: Evet Modern History sanırım en uygunu
4 hrs
  -> Gracias, Cebice :-)

neutral  Azra Obalı (Akifgil): bölüm adı olduğu için neutral, saygılar efendim
5 hrs
  -> teşekkürler, saygılar. bölüm adlarında hassas olunması gerektiği yolundaki görüşünüzü anlıyorum ama yurtdışında varolmayan bir bölüm adı kullanarak anlaşılırlığı zorlamayı tercih etmiyorum. yine de, soruyu soranı bu konuda uyarmak iyi bir şey tabii.

agree  Baybars Araz: Ağırlıkla Contemporary olsa da Modern da uygundur. Hatta üniversitedeyken Contemporary Diplomacy History diye bir dersim vardı, oradan biliyorum diyerekten Shenay Hanımvari bir de kaynak vereyim :)
5 hrs

agree  senin
1 day19 hrs

agree  xxxKRAT
1393 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
yakın çağ tarihi
passing history


Explanation:
Aradığınız terim: yakın çağ, 2 sonuç bulundu.
Türkçe İngilizce Kategori
Hata
yakın çağ tarihi passing history İDS Bildir!
yakın çağlar modern times İDS Bildir!

He/she graduated from the passing history part...




    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Nazim Aziz Gokdemir: hadi bari ben de "özür dileyerek": ilahi Xola, yakınından geçiyor işte, idare ediver. Belki de geçerken passing gas, niye olmasın?
2 hrs
  -> ok

agree  Azra Obalı (Akifgil): disagree bile diyemedim Şenay hanım :(
3 hrs
  -> !

disagree  Baybars Araz: "Kimler geldi, kimler geçti hayatımdan hiçbirisi sevilmedi senin gibi" Ajda Pekkan'ın sevdiğim bir şarkısından alıntıdır...
3 hrs
  -> Ben bu şarkıyı çok severim

3 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
yakın çağ tarihi
modern history


Explanation:
he/ she has graduated from the department of Modern History.

tulayoz
Native speaker of: Native in TurkishTurkish