KudoZ home » Turkish to English » Law (general)

adi ortaklık anlaşması

English translation: ordinary partnership agreement (contract)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:adi ortaklık anlaşması
English translation:ordinary partnership agreement (contract)
Entered by: Umit Altug

00:44 Dec 3, 2001
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: adi ortaklık anlaşması
adi ortaklık anlaşması
Ramiz ciftci
ordinary partnership agreement (contract)
Explanation:
"Ordinary partnership" Türkçe bazı sözlüklerde kollektif şirket karşılığı kullanılmakla birlikte, Türk sistemine yakın olan İsviçre ve İtalya ticaret kanunlarının İngilizce çevirilerinde adi ortaklığa karşılık gelmektedir.
(Ortakların sorumluluğu sınırsız ve ortaklığın tüzel kişiliği yok.)
Adi ortaklığa ilişkin anlaşma için "contract of association" da kullanılabilir.(Yazılı olması gerekmez.)
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5ordinary partnership agreement (contract)Umit Altug
5Articles of Partnership veya Deed of Partnership
Ali Osman TEZCAN


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
ordinary partnership agreement (contract)


Explanation:
"Ordinary partnership" Türkçe bazı sözlüklerde kollektif şirket karşılığı kullanılmakla birlikte, Türk sistemine yakın olan İsviçre ve İtalya ticaret kanunlarının İngilizce çevirilerinde adi ortaklığa karşılık gelmektedir.
(Ortakların sorumluluğu sınırsız ve ortaklığın tüzel kişiliği yok.)
Adi ortaklığa ilişkin anlaşma için "contract of association" da kullanılabilir.(Yazılı olması gerekmez.)


    Reference: http://www.geneva.ch/genevaguidecommerciallaw.htm
Umit Altug
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sukran Ileri: sukran
49 mins

agree  xxxperfectionis: katılıyorum.
1 hr

agree  MURAT TUKEL: cok dogru
4 hrs

agree  Tim Drayton
10 hrs

agree  shenay kharatekin
465 days

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Articles of Partnership veya Deed of Partnership


Explanation:
Burada birlikte iş yapacak ortakların kendi aralarında uyacakları kurallar, ortaklığın iç işleyiş kuralları sözkonusudur. Bu nedenle bu kavram Agreement veya Contract sözcükleriyle karşılanamaz.
Kullanılması gereken terim:
"Articles of Partnership" veya aynı anlama gelen "Deed of Partnership" terimlerinden birisi olabilir.

Buna benzer bir şekilde, Anonim Şirketler için Şirket Ana Tüzüğüne de "Articles of Association" denmektedir.
Kaynaklar:
1. İktisadi Ticari Hukuki Terimler Sözlüğü - ING- TR- Pars Tuğlacı,

2. İngilizce Türkçe Hukuk Sözlüğü, MUSTAFA OVACIK

3. İngilizce - Türkçe Ticari & Ekonomik Terimler Sözlüğü, ZİYA SAK

Saygılarımla

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 3