KudoZ home » Turkish to English » Law (general)

mukteza

English translation: opinion - explanatory note


10:26 Aug 9, 2002
Turkish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Turkish term or phrase: mukteza
Sözlük anlamı gerekli olan şeyler diye geçiyor ama kullanımı bakımından dilekçe veya genelge gibi gir doküman olduğu anlaşiliyor.
evren
English translation:opinion - explanatory note
Explanation:
Maliye Bakanlığı'nda mukteza belirli konularda başvuru üzerinde Bakanlığın (veya Defterdarlığın, vb.) görüş bildirdiği/açıkllama yaptığı bir belge anlamında kullanılıyor. Yakın zamanlarda mukteza yerine "özelge" terimi kullanılmaya başlandı. Örneğin bir vergi mükellefi belirli bir konuda ne işlem uygulanması gerektiğini sorarak Bakanlıktan mukteza talep edebiliyor. Sirkğler, genelge gibi, özel bir konuyla ve başvuuryla sınırlı belge. Bu bağlamda opinion veya explanatory note uygun olabilir. (Aşağıdaki linkte bir mukteza örneği var)
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5iki ayrı anlamı aşağıdaMETE KUMRU
3 +2opinion - explanatory noteUmit Altug
1 +1marginal noteerhan ucgun


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
marginal note


Explanation:
resmi bir evrak üzerine düşülen not, diğer adıyla derkenar

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 10:32:31 (GMT)
--------------------------------------------------

doğru yazılımı \"muktaza\"


erhan ucgun
Grading comment
türkçeden ingilizceye tercüme istedim, zaten bu uzun bir yaz

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Selcuk Akyuz
1766 days
The asker has declined this answer
Comment: türkçeden ingilizceye tercüme istedim, zaten bu uzun bir yaz

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
opinion - explanatory note


Explanation:
Maliye Bakanlığı'nda mukteza belirli konularda başvuru üzerinde Bakanlığın (veya Defterdarlığın, vb.) görüş bildirdiği/açıkllama yaptığı bir belge anlamında kullanılıyor. Yakın zamanlarda mukteza yerine "özelge" terimi kullanılmaya başlandı. Örneğin bir vergi mükellefi belirli bir konuda ne işlem uygulanması gerektiğini sorarak Bakanlıktan mukteza talep edebiliyor. Sirkğler, genelge gibi, özel bir konuyla ve başvuuryla sınırlı belge. Bu bağlamda opinion veya explanatory note uygun olabilir. (Aşağıdaki linkte bir mukteza örneği var)


    Reference: http://66.111.64.54/mevzuat/kdv/kdv-muk/ornek-1.htm
Umit Altug
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise2003: bence yeteri kadar aciklayici bir not
182 days

agree  Özden Arıkan: kapansın
1054 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
iki ayrı anlamı aşağıda


Explanation:
muktaza veya mukteza (iki şekilde kullanılıyor):
1)required,needed, requirement,need;exigency(acil durum)
2)marginal note on an official document

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish