KudoZ home » Turkish to English » Law/Patents

sucun vasif ve mahli

English translation: classification of offence


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:suçun vasfı
English translation:classification of offence
Entered by: Özden Arıkan

01:07 Oct 24, 2001
Turkish to English translations [Non-PRO]
Law/Patents
Turkish term or phrase: sucun vasif ve mahli
soru:sucun ne oldugu ve kanuni unsurlari. cevap olarak :sucun vasif ve mahli olarak verilmis. tam anlayamadim
A.
Place and grade/classification of offence (or crime)
Explanation:
Burada vasıf classification olabileceği gibi ,grade veya characteristics olabilir
classification suçlar vasıf olarak sınıflandırıldığında
grade ise kendi aralarında derece farkı (ağırlık hafiflik vb.)
söz konusu olunca kullanılabilir
crime daha teorik bir bağlamda kullanılır
yani normal suçta offence kullanılır
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Place and grade/classification of offence (or crime)
1964
5Soru yanlış yazılmış. Doğrusu: "Suçun vasıf ve meali" olmalıdır.
Ali Osman TEZCAN
5Qualification
1964
4Ek :Elements of crime /offense
1964
4 -1Qualification (ek)Umit Altug


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Place and grade/classification of offence (or crime)


Explanation:
Burada vasıf classification olabileceği gibi ,grade veya characteristics olabilir
classification suçlar vasıf olarak sınıflandırıldığında
grade ise kendi aralarında derece farkı (ağırlık hafiflik vb.)
söz konusu olunca kullanılabilir
crime daha teorik bir bağlamda kullanılır
yani normal suçta offence kullanılır


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 356

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
505 days

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Soru yanlış yazılmış. Doğrusu: "Suçun vasıf ve meali" olmalıdır.


Explanation:

"Suçun Vasıf ve Meali", hukukçu olanların bildikleri gibi, ceza dosyalarında çok kullanılan bir cümledir bu. Anlamı: "Suçun niteliği ve anlamı".

İngilizcesi:
"Qualification and Content of the Crime."

Kolay geldin

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  1964: suçun meali değilde mahali cok önemli meal duymadım kuran meali dışında duydumda
10 mins

agree  Umit Altug: Very good
11 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ek :Elements of crime /offense


Explanation:
Sunuçn maddi ve manevi unsurları vardır
manevi unsur/moral element of offense
genelde guilty intent manevi unsur olarak kabul edilir.
yasal/kanuni unsuru suçun vasfıdır zira bir kimse ceza yasasında açık olarak tanımlanmamış bir suçtan cezalandırılamaz işlenen suçun yasada tanımlanmış bir suç olduğunu anlamak için karakteristiklerine bakmak gerekir vasıf ve mahal gibi
Legal elements/classification of offense

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 356

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Qualification (ek)


Explanation:
Yukarida Ali Osman TEZCAN tarafindan yapilan aç1klamaya katiliyorum. Sadece bir ek bilgi olarak: Kanunlar ihtilafı ve farklı devlet hukuklarının çatıştığı durumlarda veya suçluların iadesi ile ilgili bir konuda, hangi hukukun uygulanacağının belirlenmesi için suçun vasıflandırılması gerekir. Burada suçun mahiyeti önem taşır. Bu vasıflandırma "Qualification" olarak adlandirilir. "Mahli" terimini bir kez daha kontrol ederseniz, konu daha iyi anlasılabilir.

Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 140

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  1964: öyleyse google 'da "Qualification of crime " ve "classification of crime" yazarak sonuçlarını görün, kaynak var mı?
13 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Qualification


Explanation:
Vasıflı suç ve suçun vasfı ayrı şeylerdir birincisi yani vasıflı suç suç işleyenin vasıf yeni uzmanlık kazanması anlamına gelir yani suç profesyönelliği bilindiği gibi bazı suçlar bunu gerektirir kasa açmak gibi
lütfen Qualification kelimesini ne olduğu yanı sıra bir de google ve diğer arama motorlarında dediğiniz kelimeyi ".. " olara girerseniz ne anlama gelebileceğiyle ilgili fikir sahibi olursunuz
suçun vasfı tamamen ayrı bir şey suçun yasada tanımlanmış olarak var olması anlamındadır ...
Bir de
CRIMINAL LAW
Prof.DR. Feyyaz GÖLCÜKLÜ
(Ğntroduction to Turkish Law Don WALLACE ve Tuğrul ANSAY) adlı esere bakarsanız "kasıt", maddi ve manevi unsur General elements of crime, Legal element, moral elemnt vb...
iyi bir referens olabilir.


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 356