KudoZ home » Turkish to English » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

etriye

English translation: stirrup


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:etriye
English translation:stirrup
Entered by: Özden Arıkan

02:22 Nov 1, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
Turkish term or phrase: etriye
'Etriyelerin de yan tarafta betonla sarılmasına özellikle dikkat edilmeli ve döşeme veya kirişlerin üst donatılarının aşağıya basılması önlenmelidir.'
demiş :) etriye nedir yardımcı olursanız sevinirim.
Teşekkürler.
tulayoz
stirrup
Explanation:
Fransızca etrier kelimesinden dilimize geçmiş. Betonarme yapımında kolon ve kiriş boyuna demirlerini birbirine bağlayan, dikdörtgen ya da sarmal donatı.
tie da olabilir
Selected response from:

Serdar Oncu
Turkey
Grading comment
çok teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7stirrup
Serdar Oncu
5clamping
Salih1946


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
'etriye'
stirrup


Explanation:
Fransızca etrier kelimesinden dilimize geçmiş. Betonarme yapımında kolon ve kiriş boyuna demirlerini birbirine bağlayan, dikdörtgen ya da sarmal donatı.
tie da olabilir

Serdar Oncu
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
çok teşekkür ederim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Süper! Demircilerin kullandığı bu ifadeler o kadar yabancı ki. Çiroz, Etriye, Balıksırtı, daha neler neler. İskenderun Demir Çelik'in sayfasında çevirileri ile birlikte bir link olacaktı. Bulayım, 1 dk. http://www.isdemir.com.tr/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/
3 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Ebru Kopf
4 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Nilgün Bayram
6 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Selcuk Akyuz
7 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  chevirmen: http://www.proz.com/kudoz/648709
9 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Emine Fougner
10 hrs
  -> Teşekkür ederim.

agree  Serkan Doğan
18 hrs
  -> Teşekkür ederim.

780 days   confidence: Answerer confidence 5/5
clamping


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4