KudoZ home » Turkish to English » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

gergi

English translation: tension


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:gergi
English translation:tension
Entered by: Taner Göde

15:00 Nov 1, 2007
Turkish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / etiket barkod
Turkish term or phrase: gergi
Manuel tansiyondan çıkıp otomatik tansiyona geçildiğinde, otomatik olarak uygulanan tansiyonu algılamıyor ve gergiler kayboluyor.

yukardaki cümle nasıl cevrılebılır?
barisozyurt
tension
Explanation:
Gergi = Tension

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-11-01 15:05:57 GMT)
--------------------------------------------------

Manuel tansiyondan çıkıp otomatik tansiyona geçildiğinde, otomatik olarak uygulanan tansiyonu algılamıyor ve gergiler kayboluyor.

When shifting from manuel tension to automatic tension, the automatically implemented tension is not perceived and the tensions disappear.
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
sagolun
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1tension
Taner Göde
5tenioner
Salih1946
3 +2Strain
Mehmet Hascan
5stretcher887


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tension


Explanation:
Gergi = Tension

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-11-01 15:05:57 GMT)
--------------------------------------------------

Manuel tansiyondan çıkıp otomatik tansiyona geçildiğinde, otomatik olarak uygulanan tansiyonu algılamıyor ve gergiler kayboluyor.

When shifting from manuel tension to automatic tension, the automatically implemented tension is not perceived and the tensions disappear.

Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 7
Grading comment
sagolun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxahmetd
3 days20 hrs
  -> Teşekkürler.

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Strain


Explanation:
Bu çalışmada eğitim amaçlı sanal enstrümantasyon laboratuarı kurmakta kullanılanalgılayıcı ve dönüştürücüler için geliştirilen simülasyonlar: gergi ölçerdönüştürücüsü (Strain Gauge), RTD (Resistance Temperature Dedectors), ısıl çift(thermocouple),
http://64.233.183.104/search?q=cache:JLII-5ZRjLYJ:www.iticu....

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-11-01 15:07:36 GMT)
--------------------------------------------------

Gergi-ölçer (strain gauge) hangi fiziksel değişikliğe göre çalışır? a) Işık b) Ses c) Direnç d) Nem Soru 2: Potansiyometreler en az kaç uca sahip olmalıdır ...
www.talebeturk.com/index/moodle/mod/forum/discuss.php?d=14 - 43k -

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
4 hrs
  -> Tesekkur ederim.

agree  Ilhan Gadis
16 hrs
  -> Tesekkur ederim.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
stretcher


Explanation:
Buna benzer bir çeviride bu ifadeyi kullanmıştım. www.zargan.com sitesine de bakabilirsiniz.

887
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

414 days   confidence: Answerer confidence 5/5
tenioner


Explanation:
self-explnatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4