KudoZ home » Turkish to English » Medical

etki mekanizması

English translation: mechanism of action


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:etki mekanizması
English translation:mechanism of action

10:03 Dec 28, 2001
Turkish to English translations [Non-PRO]
Medical
Turkish term or phrase: etki mekanizması
ilaçların etki mekanizması
sukran
mechanism of action (sizin dediğiniz gibi)
Explanation:
We also believe that, due to the drug's mechanism of action, the virus may have a very difficult time developing resistance against this compound.
Effect aslında etki demekle beraber bir şeyi etkileme anlamına gelir (Yerine göre başka anlamlar). action etki /tesir olmakla birlikte işlemesi, çalışması, etki göstermesi gibi daha hareket halinde bir durumu tarif ediyor .Aşağıda kullanımıyla ilgili linkler var.

Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
cok tesekkurler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1"effect mechanism"
Ömer Maraş
4mechanism of action (sizin dediğiniz gibi)
1964


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
"effect mechanism"


Explanation:
Aslında ilçalar konusunda etki mekanizmasıyla kastedilenin, "ilaçların (insan vücudunu) etkileme biçimleri" olmalı. E böyle olunca da, bunun aslında "the way the medicine affects the human body" filan gibi bişey olmalı. Sizin yerinize olsaydım, bu ifadenin üstüne ve altına şööle bir göz atıp, daha genel bir dil kullanıp, rahatlıkla anlaşılmasını sağlar ve son kullanıcının dualrını alırdım... >;)

Ömer Maraş
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
445 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mechanism of action (sizin dediğiniz gibi)


Explanation:
We also believe that, due to the drug's mechanism of action, the virus may have a very difficult time developing resistance against this compound.
Effect aslında etki demekle beraber bir şeyi etkileme anlamına gelir (Yerine göre başka anlamlar). action etki /tesir olmakla birlikte işlemesi, çalışması, etki göstermesi gibi daha hareket halinde bir durumu tarif ediyor .Aşağıda kullanımıyla ilgili linkler var.




    Reference: http://dtp.nci.nih.gov/docs/cancer/searches/standard_mechani...
    Reference: http://www.myriad.com/pr/20010920.html
1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
cok tesekkurler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!