KudoZ home » Turkish to English » Medical

serum fizyolojik

English translation: physiological saline


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:serum fizyolojik
English translation:physiological saline
Entered by: Selcuk Akyuz

08:37 May 9, 2002
Turkish to English translations [PRO]
Medical
Turkish term or phrase: serum fizyolojik
serum fizyolojik infüzyonu
rg66
PHYSIOLOGICAL SALINE
Explanation:
Bence yukarıdakilerin ikiside doğru ama
benim önerim bu
(Googlda PHYSIOLOGICAL SALINE için 28,300 sonuç var )
www.uh.edu/uhdistance/eto/Quiz.htm
sodium chloride solution is referred to as physiological saline solution because
it has the same concentration of salts as human blood. What is the molarity of
.....
xrefer - physiological saline
... xreferences. physiological saline Dictionary of Biology, Oxford University Press.
physiological saline A Dictionary of Science, Oxford University Press. ...
www.xrefer.com/entry/643767 - 12k
...........
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
thanks a lot for your help.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7salineerhan ucgun
5 +4PHYSIOLOGICAL SALINE
1964
5 +2SF infusion
Nezih Doğu
4 +1infusion of saline solution
Gregory Key
4 -1physiologic(al) serumSerge L


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
saline


Explanation:
iyi calismalar

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 08:55:04 (GMT)
--------------------------------------------------

saline infusion

erhan ucgun
PRO pts in pair: 174

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  murat karahan: saline - Syn. saline fluid, salt solution
30 mins
  -> tesekkurler

agree  1964: Evet ama salin tek başına tuzlu veya tuz infusion edilmesi gibi olabilir serum kısımnı kullanmak gerekir
1 hr
  -> tesekkurler, gerek yok cunku saline tuzlu su anlamına degil, birkac cesit maden tuzu karisimi anlamina geliyor

agree  Gaye Terzioglu-Booth
2 hrs
  -> tesekkur

agree  Martina Keskintepe
3 hrs
  -> tesekkurler

agree  AZRA AKARTUNA
3 hrs
  -> tesekkurler

agree  Emine Fougner
5 hrs
  -> tesekkurler

agree  Tuncay Kurt
4460 days

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
physiologic(al) serum


Explanation:
You'll find both physiologic and physiological.

HTH,

Serge L.


    experience
Serge L
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  erhan ucgun: reference: experience
4 mins

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
PHYSIOLOGICAL SALINE


Explanation:
Bence yukarıdakilerin ikiside doğru ama
benim önerim bu
(Googlda PHYSIOLOGICAL SALINE için 28,300 sonuç var )
www.uh.edu/uhdistance/eto/Quiz.htm
sodium chloride solution is referred to as physiological saline solution because
it has the same concentration of salts as human blood. What is the molarity of
.....
xrefer - physiological saline
... xreferences. physiological saline Dictionary of Biology, Oxford University Press.
physiological saline A Dictionary of Science, Oxford University Press. ...
www.xrefer.com/entry/643767 - 12k
...........

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
thanks a lot for your help.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: ancak literatürde sadece saline olarak benimsenmis
36 mins
  -> Sağolun, duruma göre cümleyi kurana göre değişir ben bunu kullanırdım (yani tıpta jargon olarak arkadaş arası geçerde resim yazıda belki tam kullanılsa daha iyi olur

agree  AZRA AKARTUNA
2 hrs
  -> sağolun

agree  Alev Ellington
4 hrs
  -> sağolun

agree  Emine Fougner
4 hrs
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
SF infusion


Explanation:
Kırıcı olmamak için kimseye "disagree" yapmadım ama bütün tıbbi makalelerde SF olarak kullanılır.

Nezih Doğu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  erhan ucgun: bu sekilde kullanılması ancak turkce literatürde olabilir.tuh yanlislikla neutrala bastim :))
43 mins
  -> Yorumdur, teşekkür ederim

agree  1964: inglizce tıpta sadece cerebrospinal fluid SF geçmiş, bence Kutay Grup arkaş doğru söylemiş
58 mins
  -> Teşekkür ederim. Çok sıkışık olmasam size örnekler vermek isterdim

agree  Emine Fougner: dogru soyluyorsunuz, ama her sekilde anlasilabilinir. esim doktor, o bile kisaca infusion diye soyler hep
4 hrs
  -> Hanımefendi, haklısınız. Bizim aileden de doktor çıkmayan bir ben kalmışım ama olsun, anlaşılabilir olduğu sürece sorun yok.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
infusion of saline solution


Explanation:
Physiological saline de dogru ancak saline solution hem gunluk kullanimda hem tibbi makalelerde saline solution daha yaygindir. Medscape'te "saline solution" sozu 19 makalede geciyorken "physiological saline" hicbir makalede gecmiyor.
Google'da, tirnak isareti kullanildiginda "infusion of saline solution"in sonucu 59, "infusion of physiological saline"in sonucuysa 53 ("saline solution infusion" ve "physiological saline infusion"in sonuclari daha dusuk).

Buna ek olarak Medscape'te "infusion of saline"in 3 makalede gecmesi, "infusion of saline solution"in hicbir makalede gecmemesi dikkat cekicidir.


    Reference: http://www.medscape.com/px/mscpsearch?QueryText=%22saline+so...
    Reference: http://www.medscape.com/px/mscpsearch?QueryText=%22physiolog...
Gregory Key
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
97 days