KudoZ home » Turkish to English » Medical (general)

sternal kapak

English translation: sternal valve


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:sternal kapak
English translation:sternal valve
Entered by: Alp Berker

18:44 Aug 9, 2006
Turkish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Turkish term or phrase: sternal kapak
otopsi raporundan. Cumlede: Sternal kapak acildi.
Alp Berker
United States
sternal valve
Explanation:
Cümle içinde aşağıdaki şekilde geçiyor
Selected response from:

arzud
Turkey
Grading comment
herkesin yardimi icin tesekkurler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sternum /breastbone
Nizamettin Yigit
3sternal valve
arzud


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sternal valve


Explanation:
Cümle içinde aşağıdaki şekilde geçiyor

Example sentence(s):
  • Neural controlof cardiac outflow through the sternal valve in the lobster Homarusamericanus. Physiol. Zool. 68, 443-452
arzud
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
herkesin yardimi icin tesekkurler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  accredited: disagree değil, google ile bu kadar olur. Otopsi demiş, de demiş, demiş de demiş, de neden bu işi almış anlamadım, işin garip tarafı Proz'un Türk tarafının kötülenmesi Alp Bey gibi arkadaşlar yüzünden, doğruya doğru.
1 day17 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sternum /breastbone


Explanation:

Bahis konusu Sternumun diyaframdan ayrılarak kapak şeklinde açılması. Yani sternal bone öne doğru ayırıyor.

http://www.ttb.org.tr/eweb/adli/3.html


--------------------------------------------------
Note added at 2 days35 mins (2006-08-11 19:19:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ben puan peşinde değilim.. Ancak ola ki sternal valve kullanıldı ise, diyerekten düzeltme ihtiyacı duydum. valve damarlar veya dolaşım sistemiyle alakalı olduğunda kullanılabilen bir ifade.

Ancak buradaki ifadede sternumun orta kısmı "sternal body" kaldırılan bir otopsi sözkonusu. Tıp terminolojisi kullanılacak ise ona göre sternum ve body ya da bone kullanılmalı.

Yok eğer avam dilinden doğru bir ifade seçilecek ise

breast bone kadar hatta daha güzel bir ifade de

"chest plate"

Chest plate yazar, hazreti google a tıklarsanız örnek kullanılışları göreceksiniz.

operasyon fotoğraflarını seçmedim ama şu linkte

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.theblueandw...

Burada otopside chest plate in nasıl açıldığnı göreceksiniz.

Kolay gelsin.


Nizamettin Yigit
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  accredited: dogru da akreple insanı ayırt etmek lazım, Alp Berker arkadaşımız kontekste oturtmuştur sanırım.
1 day12 hrs
  -> thnx