KudoZ home » Turkish to English » Medical (general)

katet

English translation: cutted / cut


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:katet
English translation:cutted / cut
Entered by: Aziz Kural

12:45 Nov 8, 2013
Turkish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Doctor's Report
Turkish term or phrase: katet
MAKROSKOPİ:0,3-0,8 cm uzunlukta gri, sarı renkte 2 adet iğne biyopsi materyal i.T 1 kta.

Sondaki T 1 kta. nın ne olduğunu laboratuvara sordum aldığım cevap:
Tamamı 1 katet
katet burad ne demek. Ingilizcesi için yardım lütfen.
Selam,
Aziz
Aziz Kural
Turkey
cutted olmasın?
Explanation:
katet hiç birşey ifade etmedi
kat "cut" olabilir tru-cut, fine-cut gibi biopsi iğneleri/teknikleri var biopside çok bilinen jargon. cutted mı demeye çalışmışlar acaba diye düşündüm??
hepsi birlikte kesilmiştir gibi?


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2013-11-08 19:12:24 GMT)
--------------------------------------------------

sanırsam dediğim gibi iki ayrı biopside değil tek biopside birlikte kesilmiş anlamında :) biz laboratuarcılar ayrı bir gezegende yaşıyoruz, siz de haklısınız.
B2KB sorunuzu göremedim.
İyi çalışmalar
Selected response from:

betül asiye karpuzcu
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1CatheterMehmet Ali Bahıt
3cutted olmasın?
betül asiye karpuzcu


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Catheter


Explanation:
"Sirküler"i çoğul sanıp "sirkü" diye sünnetleyen yurdum insanı "kateter" yerine "katet" demiş olabilir mi acaba?

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2013-11-08 12:55:55 GMT)
--------------------------------------------------

Daha sonra yazdığınız açıklamayı görmemiştim ama biyopsi için kullanılan tıbbi malzemenin tarifi olabilir mi acaba?

Mehmet Ali Bahıt
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ensarkaya
1 day3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cutted olmasın?


Explanation:
katet hiç birşey ifade etmedi
kat "cut" olabilir tru-cut, fine-cut gibi biopsi iğneleri/teknikleri var biopside çok bilinen jargon. cutted mı demeye çalışmışlar acaba diye düşündüm??
hepsi birlikte kesilmiştir gibi?


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2013-11-08 19:12:24 GMT)
--------------------------------------------------

sanırsam dediğim gibi iki ayrı biopside değil tek biopside birlikte kesilmiş anlamında :) biz laboratuarcılar ayrı bir gezegende yaşıyoruz, siz de haklısınız.
B2KB sorunuzu göremedim.
İyi çalışmalar

betül asiye karpuzcu
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 60
Grading comment
Teşekkürler
Notes to answerer
Asker: Merhaba, Laboratuvar gorevlisi 2 adey biopsi materyalinin aslında toplam bir katet oldugunu söyledi. Ben katet kelimesini nasıl olsa bulurum diye fazla telefonda mesgul etmeden kapattim. Ancak bulamayinca tekrar ardim ve o da kendilerinin bunlari oldugu gibi bıraktıgını soyledi ben de " In total 1 kta. " diye tercume ettim. Gecen gun de B2KB diye bir sifre girmislerdi proz.com da sordum bilen cikmadi. Selam ve Tskrlr, Aziz

Asker: Merhaba, Sizin cevabınız dogru ben cutette uzerinde dusunmustum ama imajlardan arastirdigimda kret gibi bir alet cikiyor bu da oturmuyor. Sonra laboratuvardaki bayanın iki parça değil tek parça dediği aklima geldi. ve anladığım kadarıyla T1 kta Toplam bir kat (cut) atıldı anlamında yani tek incisiondan 2 ornek alınmıs. Tesekkurler