KudoZ home » Turkish to English » Other

çıplak pay

English translation: basic share


14:01 Dec 12, 2001
Turkish to English translations [PRO]
Turkish term or phrase: çıplak pay
Anonim Şirket Çıplak Pay Sözleşmesi
Göründüğü gibi bir hisse devri sözkonusu. "bare share" ya da "basic share" diye düşündüm. düşüncelerinizi almak isterim.
sevinc altincekic
English translation:basic share
Explanation:
ekonomi terimleri sözlüğünde çıplak iyelik "bare ownership" diye geçerken çıplak ücret ise "basic wage" olarak geçiyor. Ama google'dan kontrol ettiğimde basic share'in daha çok karşılık bulduğunu gördüm. Bu yüzden kanımca basic share olmalıdır.
Selected response from:

Erman BALKIN
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4basic share
Erman BALKIN
5 +2Net Share
Ali Osman TEZCAN
5Incorporatedxxxallingus


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
basic share


Explanation:
ekonomi terimleri sözlüğünde çıplak iyelik "bare ownership" diye geçerken çıplak ücret ise "basic wage" olarak geçiyor. Ama google'dan kontrol ettiğimde basic share'in daha çok karşılık bulduğunu gördüm. Bu yüzden kanımca basic share olmalıdır.

Erman BALKIN
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  serdar
20 hrs

agree  Simone Ryner
19 days

agree  1964
120 days

agree  shenay kharatekin
466 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Incorporated


Explanation:
Incorporated Company Bare Ownership Contract


    allingus
    Reference: http://allingus@allingus.net
xxxallingus
PRO pts in pair: 28

2 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Net Share


Explanation:

Joint Stock Company Net Share Agreement.

Kar payı ve/veya yükümlülükler dikkate alınmaksızın ifade edilen Hisse.

Ancak burada hissenin gerkçek değerinin mi yoksa nominal değerinin mi sözkonusu olduğunu lütfen konunun bütününe bakarak değerlendiriniz.

ZITTI NEDİR?
Kanımca kar payı ve/veya yükümlülüklerle birlikte düşünüldüğünde "Gross Share" demeliyiz.

Saygılar



Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ömer Maraş: Nothing I can add. :) After all, "net" vs. "gross" is the way it is used in business English..
11 days

agree  shenay kharatekin
464 days