KudoZ home » Turkish to English » Poetry & Literature

yazdan kalma

English translation: indian summer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:yazdan kalma
English translation:indian summer
Entered by: chewirman

12:56 Nov 1, 2008
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Turkish term or phrase: yazdan kalma
Istanbul yazdan kalma bir haftasonuna hazırlanıyor
chewirman
indian summer
Explanation:
Istanbul prepares for an indian summer weekend

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_summer

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-11-01 13:10:32 GMT)
--------------------------------------------------

Ama bizim pastırma yazının Batı'daki en yaygın karşılığı, "İndian Summer"dır.

Buradaki "İndian", Hindistan'lıları değil, Amerikan yerlisi olan "Kızılderililer"i ifade eder.

Yani bizim pastırma yazı, Amerikan dilinde "Kızılderili Yazı"dır.

Neden derseniz?

Sonbahar-kış arası, havalar birden ısınınca, av hayvanları ortaya çıkarmış. Kızılderililer de, kışa hazırlık olarak, mevsimin son avını başlatırlarmış.

Amerika'ya ilk yerleşen İngiliz göçmenler, bu pastırma yazına "Aptalların yazı" da derlermiş.

Kış gelip, Kızılderililer ortadan çekilince, beyazlar savunmasız şekilde açık alanlarda dolaşmaya, piknik yapmaya başlarmış.

Hava birden ısınınca da, Kızılderililer kamplarından çıkıp, beyazlara saldırırmış.

http://arsiv.sabah.com.tr/2003/10/02/y05.html


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-01 20:30:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.com.tr/images?hl=tr&q="indian summ...
Selected response from:

skaya
Turkey
Grading comment
Herkese cevapları için teşekkür ederim. Bütün cevaplar aslında uygun ama metnin tamamını dikkate aldığımda indian summer ifadesinin tam uyduğunu gördüm.

http://news.google.com/news?hl=en&q=indian%20summer&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wn



Summary of answers provided
5 +2summery
Mehmet Hascan
5 +1summer-like
Selim Arslan
5left from summer
Salih1946
4like summertime
Serkan Doğan
4indian summer
skaya


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
like summertime


Explanation:
a weekend like summertime

Serkan Doğan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler…

Asker: Teşekkürler…


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
summer-like


Explanation:
Summer-like
Cümledeki mana dikkate alındığında bu kelimenin uygun olacağı düşüncesindeyim

Selim Arslan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler…

Asker: Teşekkürler…


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Yildirim BA DipTransIoLET MCIL AITI
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
summery


Explanation:
summery : (adj.) typical of or suitable for the summer:

- summery weather

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 44
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler…


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cagdas Karatas: Anlamı yaz gibi, yazı akla getiren olduğuna göre en uygunu bu.
53 mins
  -> Sağol Çağdaş.

agree  xxxgulakbelen: bence de en uygun cevaphttp://www.expatica.com/nl/articles/news/summery-weekend-on-...
1 day20 hrs
  -> Sağolun Gül Hn.

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
indian summer


Explanation:
Istanbul prepares for an indian summer weekend

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_summer

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-11-01 13:10:32 GMT)
--------------------------------------------------

Ama bizim pastırma yazının Batı'daki en yaygın karşılığı, "İndian Summer"dır.

Buradaki "İndian", Hindistan'lıları değil, Amerikan yerlisi olan "Kızılderililer"i ifade eder.

Yani bizim pastırma yazı, Amerikan dilinde "Kızılderili Yazı"dır.

Neden derseniz?

Sonbahar-kış arası, havalar birden ısınınca, av hayvanları ortaya çıkarmış. Kızılderililer de, kışa hazırlık olarak, mevsimin son avını başlatırlarmış.

Amerika'ya ilk yerleşen İngiliz göçmenler, bu pastırma yazına "Aptalların yazı" da derlermiş.

Kış gelip, Kızılderililer ortadan çekilince, beyazlar savunmasız şekilde açık alanlarda dolaşmaya, piknik yapmaya başlarmış.

Hava birden ısınınca da, Kızılderililer kamplarından çıkıp, beyazlara saldırırmış.

http://arsiv.sabah.com.tr/2003/10/02/y05.html


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-01 20:30:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.com.tr/images?hl=tr&q="indian summ...

skaya
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Grading comment
Herkese cevapları için teşekkür ederim. Bütün cevaplar aslında uygun ama metnin tamamını dikkate aldığımda indian summer ifadesinin tam uyduğunu gördüm.

http://news.google.com/news?hl=en&q=indian%20summer&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wn
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler...


57 days   confidence: Answerer confidence 5/5
left from summer


Explanation:
I'd so define.

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16