KudoZ home » Turkish to English » Poetry & Literature

kaybolup gitmek

English translation: wither away


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:kaybolup gitmek
English translation:wither away
Entered by: Asli Ozgen-Tuncer

17:58 Feb 29, 2012
Turkish to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Literary prose
Turkish term or phrase: kaybolup gitmek
Gocmenlik baglaminda: Kucuk bir koyden buyuk bir kente goc ederken orada kimsesizlikten, issizlikten oturu "kaybolup gitmek"ten korkmak anlaminda kullaniliyor.

Fade away dusundum ama emin olamadim, perish de cok fazla olum cagristiriyor... Cok basit olmayan, guzel, "advanced" bir ifade ariyorum...

simdiden cok tesekkur ederim
Asli Ozgen-Tuncer
Netherlands
waste away, wither away
Explanation:
"Melt away"e iki iyi alternatif bence. "Fade away" de bana göre iyi bir karşılık.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-02-29 22:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

NB: Bilmiyorum bu siteyi biliyor musunuz: http://thesaurus.com/ . Kelimelerin ve sözlerin eş anlamlılarını bulmak için harika bir kaynak.
Selected response from:

Dan Tcaci
Turkey
Grading comment
Wither away kulaga cok guzel geliyor, anlam olarak da daha uygun. Tesekkurler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vanish
Alp Berker
5 +1disappear
Gulay Baran
5 +1fade out
Recep Kurt
5To get lost veya To be drifted away
Salih1946
4 +1fade into the background
Nagme Yazgin
4 +1waste away, wither away
Dan Tcaci
4die down
zila
4go missing
Murad AWAD


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
disappear


Explanation:
imho

Gulay Baran
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nigar Mancini
4 mins
  -> Teşekkür ederim Nigar Hanım.

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fade out


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2012-02-29 18:12:52 GMT)
--------------------------------------------------

"fade away" de olabilir bence...

"fade out in the midst of":
http://tinyurl.com/6qotvew

"fade out among":
ttp://tinyurl.com/764qy4z

"fade out in the middle of"

Recep Kurt
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 51
Notes to answerer
Asker: kisi oznesiyle tirnak icinde ve pages from the UK icinde arayinca "fade away" daha fazla sonuc veriyor... Cok tesekkur ederim vakit ayirip arastirdiginiz icin.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman: Fade away, oradaki "...up gitmek" anlamını daha iyi veriyor bence de, yes.
4 days

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vanish


Explanation:
baska ifade

Alp Berker
United States
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ATIL KAYHAN
32 mins
  -> Teşekkürler Atıl Bey

agree  Bade Cemsal: Agree.
25 days
  -> Teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
go missing


Explanation:
melt away başka bir seçenektir.
Kolay gelsin



Murad AWAD
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in ArabicArabic
PRO pts in category: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
waste away, wither away


Explanation:
"Melt away"e iki iyi alternatif bence. "Fade away" de bana göre iyi bir karşılık.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-02-29 22:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

NB: Bilmiyorum bu siteyi biliyor musunuz: http://thesaurus.com/ . Kelimelerin ve sözlerin eş anlamlılarını bulmak için harika bir kaynak.

Dan Tcaci
Turkey
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Wither away kulaga cok guzel geliyor, anlam olarak da daha uygun. Tesekkurler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Recep Kurt: "wither away" de güzel
10 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fade into the background


Explanation:
Kaybolup gitmek...

Nagme Yazgin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman: Güzelmiş...
4 days
  -> Tesekkur ederim :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
To get lost veya To be drifted away


Explanation:
--

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16

2 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
die down


Explanation:
decline, subside, abate, recede, decrease, die, die out, calm, calm down, dwindle, ease off, ebb, fall, fall off, let up, lull, quieten, quiet down, wane, stop, peter out, vanish, disappear, pass, end, finish, fade, fade away, lessen, slack off....bu ifadelerin hepsini içermekte.......




    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/die+down
    Reference: http://www.wordreference.com/thesaurus/die%20down
zila
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish