şey etmek

English translation: er, um, you know...

Turkish term or phrase:şey etmek
English translation:er, um, you know...
Entered by: Aziz Kural

13:15 Apr 12, 2018
Turkish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Poetry & Literature / deşifre sonrası tercüme
Turkish term or phrase: şey etmek
Merhaba arkadaşlar,
Şu anda çok uzun bir deşifre işi ile meşgulum. Ayrıca tercümesi de isteniyor.
Bu metin karşılıklı konuşmalardan oluştuğu için çok sayıda, " ama siz şey ediyorsunuz, ben şey ettim, şey değilim" gibi ifadeler geçiyor.
Bunları nasıl tercüme etmeliyiz, daha önce bu konuyla ilgili deneyimi olanlar paylaşırlarsa, teşekkür ederim.
Aziz
Aziz Kural
Turkey
er, um, you know...
Explanation:
Anladığım kadarıyla metin informal/conversational bir metin, ben olsam bolca "you know" kullanırdım, "I, er..." "which was, er, you know..." duruma göre "kind of" vs gibi şeyler de eklenebilir.. eğer "şey" lafı geçtiğinde "like" kelimesini kullanmak istemiyorsanız...
Selected response from:

Baran Keki
Turkey
Grading comment
İşimi çok kolaylaştırdı - Tşkrlr
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4doing something/ I mean / Say that/ I feel like doing.../I'mmm
Salih1946
3 +1er, um, you know...
Baran Keki
3doing like
Giray Türkmen


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doing like


Explanation:
şey kelimesinin tam olarak karşılığı olmamasına karşın, 'like' kelimesi konuşma dilinde bizim 'şey' kelimesini kullandığımız kadar sık kullanılıyor.

Konuşmanın ortasında
"I'm like", "you're like", "s/he's like"
"I was doing like"

gibi ifadeler duyabilirsiniz. Bağlama bağlı olarak uyarlanmasının gerektiğini de not düşerek, bu tür bir kullanımın konuşma dili için uygun bir çeviri olabileceğini düşünüyorum.

Giray Türkmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
er, um, you know...


Explanation:
Anladığım kadarıyla metin informal/conversational bir metin, ben olsam bolca "you know" kullanırdım, "I, er..." "which was, er, you know..." duruma göre "kind of" vs gibi şeyler de eklenebilir.. eğer "şey" lafı geçtiğinde "like" kelimesini kullanmak istemiyorsanız...

Baran Keki
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
İşimi çok kolaylaştırdı - Tşkrlr
Notes to answerer
Asker: er, tam karşılıyor gibi. Benim bağlamımdaki ifadelere çok uygun. Teşekkürler.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özgür Salman: "Şey" yerine her seferinde koyulabilecek bir kelime yok ama özellikle "you know", birçok zaman belirsizlik yaratmak için iyi bir tercih olabilir. Soruda verilen örneklere göre düşünürsek "I did the... you know" veya "I'm not like... you know." vs.
23 hrs
  -> Teşekkürler

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doing something/ I mean / Say that/ I feel like doing.../I'mmm


Explanation:
Her dilin kendine özğü zaman kazanmaya yönelik konuşmaya başlama kelimeleri bulunduğundan, sıkıntılı bir iş ancak, bir önceki ana fiile bağlı bir çıkarsama yapılabilir, bence!

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16