KudoZ home » Turkish to German » Law: Contract(s)

şeffaf nüsha

German translation: Abzug auf Transparentpapier


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Turkish term or phrase:şeffaf nüsha
German translation:Abzug auf Transparentpapier
Entered by: Haluk Erkan

20:08 Aug 25, 2010
Turkish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / Ausschreibungen
Turkish term or phrase: şeffaf nüsha
Kann mir jemand erklaeren, wie in diesem Zusammenhang "şeffaf" zu übersetzen ist?

İŞVEREN, iş programı ve ekinde verilen cetvelleri 15 takvim günü içinde inceleyerek tasdik etmiş olduğu birer nüshayı varsa tadil talepleri ile beraber iade edecektir. MÜTEAHHİT varsa gerekli düzeltmeleri yaparak "birer nüsha şeffaf olmak üzere" İŞVEREN'e bunlardan 3'er takım verecektir.
Susanne Vural
Turkey
Abzug auf Transparentpapier
Explanation:


Bence en uygun çeviri önerisi bu. Aşağıdaki linkler faydalı olabilir.



--------------------------------------------------
Note added at 10 Stunden (2010-08-26 06:39:21 GMT)
--------------------------------------------------

"Şeffaf" bedeutet "durchsichtig".

--------------------------------------------------
Note added at 14 Stunden (2010-08-26 10:25:10 GMT)
--------------------------------------------------

Bu arada farklı seçeneklerin bulunduğu çok faydalı olan bir sözlük önermek istiyorum:

http://www.beluka.de/search.php
Selected response from:

Haluk Erkan
Turkey
Grading comment
Vielen lieben Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Abzug auf Transparentpapier
Haluk Erkan
3açıklamaxxxsilifke63


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
açıklama


Explanation:
Burada bahsedilen "projeler" olmalı.
Şeffaf tan kasıt ise normal basılı halleri dışında projelerin (paftaların) birer "ozalit" örneği...

xxxsilifke63
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Abzug auf Transparentpapier


Explanation:


Bence en uygun çeviri önerisi bu. Aşağıdaki linkler faydalı olabilir.



--------------------------------------------------
Note added at 10 Stunden (2010-08-26 06:39:21 GMT)
--------------------------------------------------

"Şeffaf" bedeutet "durchsichtig".

--------------------------------------------------
Note added at 14 Stunden (2010-08-26 10:25:10 GMT)
--------------------------------------------------

Bu arada farklı seçeneklerin bulunduğu çok faydalı olan bir sözlük önermek istiyorum:

http://www.beluka.de/search.php


Example sentence(s):
  • Architekten-Transparentpapier, wie es für Tusche-Zeichnungen verwendet wird (...)

    Reference: http://endorphino.de/projects/electronics/platinenlayout/ind...
    Reference: http://www.amazon.de/Architekten-Block-Transparentpapier-DIN...
Haluk Erkan
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Vielen lieben Dank!
Notes to answerer
Asker: Danke, für den Tipp mit dem Wörterbuch. Das kenne ich schon. Es ist besonders für technische Übersetzungen sehr hilfreich.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fikret Demirkaya: katılıyorum
1 hr
  -> teşekkürler...