https://www.proz.com/forum/catalan/32234-un_estudi_del_ccu_proposa_suprimir_humanitats_hist%F2ria_de_lart_i_filologia_catalana.html

Un estudi del CCU proposa suprimir Humanitats, Història de l'Art i Filologia Catalana
Thread poster: Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu  Identity Verified
Spain
Local time: 05:34
Member (2003)
Dutch to Spanish
+ ...
May 11, 2005

Personalment, em sembla un pas enrere.
De totes maneres, encara no hi ha res definitiu. Potser algú que estigui més ficat en el món universitari pot aclarir com estan les coses?

Copio la notícia que va aparèixer a El Periódico el 20 d'abril:

Un dels grups d'experts designats pel Consell de Coordinació Universitària per confeccionar el nou catàleg de titulacions i redissenyar els estudis que hauran d'adoptar l'any 2010 les universitats espanyoles ha propos
... See more
Personalment, em sembla un pas enrere.
De totes maneres, encara no hi ha res definitiu. Potser algú que estigui més ficat en el món universitari pot aclarir com estan les coses?

Copio la notícia que va aparèixer a El Periódico el 20 d'abril:

Un dels grups d'experts designats pel Consell de Coordinació Universitària per confeccionar el nou catàleg de titulacions i redissenyar els estudis que hauran d'adoptar l'any 2010 les universitats espanyoles ha proposat que la titulació de Filologia Catalana i totes les Humanitats desapareguin de l'oferta i del catàleg de títols.

La subcomissió d'Humanitats encarregada pel Ministeri d'Educació d'adaptar aquests estudis al sistema europeu rebutja que aquesta matèria s'inclogui entre les futures titulacions de grau perquè la considera "massa generalista" i "poc adaptada al mercat de treball".

L'informe de la subcomissió haurà de ser analitzat al maig pel Consell de Coordinació Universitària, en què hi ha representats els rectors de les universitats i els responsables autonòmics.

Fonts del Ministeri d'Educació van explicar que tot està "en fase de proposta" i que l'informe de la subcomissió "té un valor consultiu i no vinculant". (...)

---------------
Més informació i un extens recull de premsa relacionada amb el tema: www.humanitats.net

---------------
Collapse


 
Joaquim Siles-Borràs
Joaquim Siles-Borràs  Identity Verified
Spain
Local time: 05:34
Member
English to Spanish
+ ...
Era d'esperar, no? May 11, 2005

Hola Maria i gràcies per informar-nos del que se´ns apropa. De tota manera, no estic gaire sorprès. No crec, però, que simplement haguem de culpar els de sempre. Aquests tampoc no ajuden, és veritat, però el problema és molt més greu perquè afecta tot el món occidental (i no vull sonar apocalíptic).

El concepta de universitat s´ha perdut i s´ha convertit en una mena d'escola de preparació dissenyada pel i per al món laboral. No és res més. Jo ensenyo en una universi
... See more
Hola Maria i gràcies per informar-nos del que se´ns apropa. De tota manera, no estic gaire sorprès. No crec, però, que simplement haguem de culpar els de sempre. Aquests tampoc no ajuden, és veritat, però el problema és molt més greu perquè afecta tot el món occidental (i no vull sonar apocalíptic).

El concepta de universitat s´ha perdut i s´ha convertit en una mena d'escola de preparació dissenyada pel i per al món laboral. No és res més. Jo ensenyo en una universitat pública del Regne Unit i el cas és molt més alarmant que no pas a l'Estat Espanyol ...fins ara, és clar, quan els hem atrapat. Aquí al Regne Unit ja s´han desfet de la majoria de carreres d´humanitats, estan totes reduides a assignatures en una carrera general com English -que bàsicament s´ha convertit en el marion dels marions i que qualsevol estudiant, per poc que pugui signar, passa i llestos. Jo ensenyo filosofia (és un miracle que encara tingui feina) i ja ens han reduït el nombre de possibles estudiants per any, han tret les beques als possibles estudiants de MA i doctorat i, bàsicament, ja ens han dit que ens posem bé que dáquí a no gaire ens remataran.

Totes les carreres que quedaran dáquí a no gaire, al menys al Regne Unit, son Business Studies, ciències ( qualsevulla), i després les carreres mickey mouse que els diem, que son Golf Studies, Pottery Studies i animalades per léstil (i no vull ofendre ningú).

Els diners manen més que mai i léducació ha quedat ensinistrada i intoxicada pels diners i les economies de mercat. Lúltim que tanqui el llum. És així de trist.

Sento sonar tan apocalíptic ...avui tinc un dia gris.

Una abraçada a tots.

Quim

Mácabo d'adonar que he fet moltes faltes ...perdó.
Collapse


 
Arturo Mannino
Arturo Mannino  Identity Verified
Spain
Local time: 05:34
Member (2003)
English to Italian
+ ...
Si l'objectiu de l'universitat.... May 11, 2005

... no és formar éssers humans complets sino consumidors submisos, perquè ens hauria d'estranyar que passi això?

 
Berni Armstrong
Berni Armstrong  Identity Verified
Spain
Local time: 05:34
Member
English
+ ...
La mort dels arts als universitats May 11, 2005

Tinc amics qui treballen en l'educació a anglaterra i diuen que els arts estàn agonitzant allà a les universitats. No més els departments de "grafics" mostren senyals de vida. El "fine arts" estan gaire bé acabats. A més a més, cada department s'ha de creixer per 5% al any, o s'ha de fer front a talls de la doçencia, etc. O sigui, si teniu 100 alumnes ara, has de reclutar 105 l'any que be! El department s'ha de creixer com qualsevol negoci o "go to the wall!" (enfonsar-se)

... See more
Tinc amics qui treballen en l'educació a anglaterra i diuen que els arts estàn agonitzant allà a les universitats. No més els departments de "grafics" mostren senyals de vida. El "fine arts" estan gaire bé acabats. A més a més, cada department s'ha de creixer per 5% al any, o s'ha de fer front a talls de la doçencia, etc. O sigui, si teniu 100 alumnes ara, has de reclutar 105 l'any que be! El department s'ha de creixer com qualsevol negoci o "go to the wall!" (enfonsar-se)

Com que tot el dolent que fan al mon anglosaxon s'importa a catalunya uns anys després, soposo que hem de esperar una actitud semblant aquí dintre de poc.

Berni
UAB Incorporated (aviat???)
Collapse


 
Anabel Martínez
Anabel Martínez  Identity Verified
Spain
Local time: 05:34
Member (2005)
English to Spanish
+ ...
reflex de la societat May 12, 2005

Estic d'acord amb tots vosaltres, sembla ser que, ra ja de cara a tothom, mostren el menyspreu cap a les arts i cap al saber escriure.

Com a filòloga anglesa ja ho he patit molts cops, però cada vegada va a pitjor!


 
Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu  Identity Verified
Spain
Local time: 05:34
Member (2003)
Dutch to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
també s'exclou el segon cicle de lingüística May 18, 2005

Segons sembla, també s'exclourà el grau actual de lingüística, que passarà a convertir-se en un postgrau. S'ha redactat un manifest, que podeu trobar als arxius d'aquest mes de la llista InfoZèfir:

http://www.rediris.es/list/info/infozefir.es.html

Això, en tot cas, no ens ho hem copiat d'Europa, sinó que ens ho hem inventat solets, perquè segons tinc en
... See more
Segons sembla, també s'exclourà el grau actual de lingüística, que passarà a convertir-se en un postgrau. S'ha redactat un manifest, que podeu trobar als arxius d'aquest mes de la llista InfoZèfir:

http://www.rediris.es/list/info/infozefir.es.html

Això, en tot cas, no ens ho hem copiat d'Europa, sinó que ens ho hem inventat solets, perquè segons tinc entès a molts països d'Europa la Lingüística és una Llicenciatura (en tot cas a Holanda, per exemple, on és una carrera de 4 anys amb diverses especialitzacions).
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Un estudi del CCU proposa suprimir Humanitats, Història de l'Art i Filologia Catalana






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »