ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Polish » Engineering (general)

Zentrumstoppsekunde

Polish translation: centralny sekundnik stopera

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zentrumstoppsekunde
Polish translation:centralny sekundnik stopera
Entered by: skowronek

12:37 Mar 14, 2013
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Zentrumstoppsekunde
Chodzi o jedną ze wskazówek w chronografie. Nie bardzo wiem, jak to przetłumaczyć, a także czemu to ustrojstwo służy.
skowronek
Germany
centralny sekundnik stopera
Explanation:
centralny sekundnik stopera

http://www.google.de/#hl=de&safe=off&sclient=psy-ab&q=centra...


--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag1 Stunde (2013-03-15 13:40:18 GMT)
--------------------------------------------------

W standardowych chronografach są 2 sekundniki:
- duży, który działa tylko jako sekundnik stopera
- mały, na małej wewnętrznej tarczy - w tym Citizenie na dole - to jest właściwy sekundnik

http://www.gmtforum.pl/forum/index.php?topic=6030.10;wap2
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1centralny sekundnik stopera
Crannmer
4wskazówka sekundowa chronografu na osi centralnej
Andrzej Mierzejewski
4centralna stop-sekundamichstudent


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
centralna stop-sekunda


Explanation:
http://chronos24.pl/basel-2011-oris-big-crown-x1-calculator/

michstudent
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 46
Notes to answerer
Asker: Dziękuję.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Takie sformułowanie brzmi jednak za bardzo z niemiecka.
10 mins
  -> a może cenralna wskazówka sekundowa ... trochę krócej

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wskazówka sekundowa chronografu na osi centralnej


Explanation:
Tak bym to ujął. Wskazówka sekundowa czasu bieżącego prawdopodobnie znajduje się przy godz. 6.

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2013-03-14 15:01:15 GMT)
--------------------------------------------------

Można trochę uprościć: sekundnik zamiast wskazówki sekundowej.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 304
Notes to answerer
Asker: Dziękuję.


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
centralny sekundnik stopera


Explanation:
centralny sekundnik stopera

http://www.google.de/#hl=de&safe=off&sclient=psy-ab&q=centra...


--------------------------------------------------
Note added at 1 Tag1 Stunde (2013-03-15 13:40:18 GMT)
--------------------------------------------------

W standardowych chronografach są 2 sekundniki:
- duży, który działa tylko jako sekundnik stopera
- mały, na małej wewnętrznej tarczy - w tym Citizenie na dole - to jest właściwy sekundnik

http://www.gmtforum.pl/forum/index.php?topic=6030.10;wap2


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 1258
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  michstudent : sekundnik raczej nie dotyczy chronografu
1 hr
  -> Jeśli jako "chronograf" rozumiemy zegarek ze stoperem, to te jak najbardziej maja sekundniki - duże i małe. Thx.