KudoZ home » Danish to English » Tech/Engineering

venturi tubes, venturi springs, radiants

English translation: venturi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:venturi
English translation:venturi
Entered by: Suzanne Blangsted

10:16 Aug 7, 2002
Danish to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Danish term or phrase: venturi tubes, venturi springs, radiants
Alle ord der indgår i en udendørs gasgrill.
Springs og tubes er vel henh. rør og fjedre, men selve ordet venturi er det mon det samme? Og radiants er det mon strålelegemer ell. varmelegemer?
Gitte Gifford
venturi
Explanation:
venturi er det samme på dansk. Venturirør, venturifjedre. Radiants har med strålevarme at gøre. (fra L/H tekniske ordbog)
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tak igen, når radiants står for sig selv må man vel nærmest bare bruge strålevarme (?)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5forsnævringsrørxxxcrowntrans
5venturiSuzanne Blangsted


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
venturi


Explanation:
venturi er det samme på dansk. Venturirør, venturifjedre. Radiants har med strålevarme at gøre. (fra L/H tekniske ordbog)

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2737
Grading comment
Tak igen, når radiants står for sig selv må man vel nærmest bare bruge strålevarme (?)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
forsnævringsrør


Explanation:
en venturi er et rør af speciel from, på Dansk kaldes det derfor også forsnævringsrør,


    practical experience
xxxcrowntrans
PRO pts in pair: 27